APA 6th Edition Mlinarević, V. (2016). IMPLICITNE PORUKE U SKRIVENOM KURIKULUMU SUVREMENE ŠKOLE. Život i škola, LXII (2), 13-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179014
MLA 8th Edition Mlinarević, Vesnica. "IMPLICITNE PORUKE U SKRIVENOM KURIKULUMU SUVREMENE ŠKOLE." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 13-25. https://hrcak.srce.hr/179014. Citirano 21.04.2021.
Chicago 17th Edition Mlinarević, Vesnica. "IMPLICITNE PORUKE U SKRIVENOM KURIKULUMU SUVREMENE ŠKOLE." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 13-25. https://hrcak.srce.hr/179014
Harvard Mlinarević, V. (2016). 'IMPLICITNE PORUKE U SKRIVENOM KURIKULUMU SUVREMENE ŠKOLE', Život i škola, LXII(2), str. 13-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179014 (Datum pristupa: 21.04.2021.)
Vancouver Mlinarević V. IMPLICITNE PORUKE U SKRIVENOM KURIKULUMU SUVREMENE ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.04.2021.];LXII(2):13-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179014
IEEE V. Mlinarević, "IMPLICITNE PORUKE U SKRIVENOM KURIKULUMU SUVREMENE ŠKOLE", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 13-25, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179014. [Citirano: 21.04.2021.]
Sažetak U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se neprekidno provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućiti odrastanje kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koje učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.