hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST

Ana Vuletić ; Motiv, kabinet za psihologiju Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (54 MB) pages 49-68 downloads: 262* cite
APA 6th Edition
Vuletić, A. (2016). UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST. Život i škola, LXII (2), 49-68. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/179025
MLA 8th Edition
Vuletić, Ana. "UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST." Život i škola, vol. LXII, no. 2, 2016, pp. 49-68. https://hrcak.srce.hr/179025. Accessed 6 May 2021.
Chicago 17th Edition
Vuletić, Ana. "UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST." Život i škola LXII, no. 2 (2016): 49-68. https://hrcak.srce.hr/179025
Harvard
Vuletić, A. (2016). 'UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST', Život i škola, LXII(2), pp. 49-68. Available at: https://hrcak.srce.hr/179025 (Accessed 06 May 2021)
Vancouver
Vuletić A. UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2021 May 06];LXII(2):49-68. Available from: https://hrcak.srce.hr/179025
IEEE
A. Vuletić, "UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST", Život i škola, vol.LXII, no. 2, pp. 49-68, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/179025. [Accessed: 06 May 2021]

Abstracts
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj samootkrivanja na Facebooku na smanjenje nesigurnosti, sviđanje i socijalnu atraktivnost prilikom inicijalnog kontakta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 196 studenata u dobi od 18 do 25 godina koji su bili raspoređeni u tri eksperimentalne situacije. Svaka situacija razlikovala se po razini samootkrivanja na Facebook profilu (niska, srednja, visoka). Sudionici su procjene vlastite nesigurnosti, sviđanja i socijalne atraktivnosti prezentirane osobe izvršavali na Skali opće nesigurnosti, Skali sviđanja, Skali interpersonalne privlačnosti- subskala Socijalne atraktivnosti te su ispunili i upitniku o njihovim sociodemografskim podacima. Korelacije između ispitivanih varijabli nisu se pokazale statistički značajnima. Složenom analizom varijance utvrđeno je da ne postoji efekt individualnih faktora, razina samootkrivanja i spola procjenjivača, ali je dobivena njihova statistički značajna interakcija u slučaju procjene nesigurnosti koju izaziva prezentirana osoba te razine sviđanja. Prema dobivenim rezultatima žene pokazuju manju razinu nesigurnosti i višu razinu sviđanja u situaciji većeg samootkrivanja prezentirane ženske osobe nego muškarci.

Keywords
Facebook; samootkrivanje; smanjenje nesigurnosti; socijalna atraktivnost; sviđanje

Hrčak ID: 179025

URI
https://hrcak.srce.hr/179025

[english] [german]

Visits: 687 *