hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST

Ana Vuletić ; Motiv, kabinet za psihologiju Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (54 MB) str. 49-68 preuzimanja: 262* citiraj
APA 6th Edition
Vuletić, A. (2016). UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST. Život i škola, LXII (2), 49-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179025
MLA 8th Edition
Vuletić, Ana. "UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 49-68. https://hrcak.srce.hr/179025. Citirano 18.05.2021.
Chicago 17th Edition
Vuletić, Ana. "UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 49-68. https://hrcak.srce.hr/179025
Harvard
Vuletić, A. (2016). 'UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST', Život i škola, LXII(2), str. 49-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179025 (Datum pristupa: 18.05.2021.)
Vancouver
Vuletić A. UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 18.05.2021.];LXII(2):49-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179025
IEEE
A. Vuletić, "UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 49-68, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179025. [Citirano: 18.05.2021.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj samootkrivanja na Facebooku na smanjenje nesigurnosti, sviđanje i socijalnu atraktivnost prilikom inicijalnog kontakta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 196 studenata u dobi od 18 do 25 godina koji su bili raspoređeni u tri eksperimentalne situacije. Svaka situacija razlikovala se po razini samootkrivanja na Facebook profilu (niska, srednja, visoka). Sudionici su procjene vlastite nesigurnosti, sviđanja i socijalne atraktivnosti prezentirane osobe izvršavali na Skali opće nesigurnosti, Skali sviđanja, Skali interpersonalne privlačnosti- subskala Socijalne atraktivnosti te su ispunili i upitniku o njihovim sociodemografskim podacima. Korelacije između ispitivanih varijabli nisu se pokazale statistički značajnima. Složenom analizom varijance utvrđeno je da ne postoji efekt individualnih faktora, razina samootkrivanja i spola procjenjivača, ali je dobivena njihova statistički značajna interakcija u slučaju procjene nesigurnosti koju izaziva prezentirana osoba te razine sviđanja. Prema dobivenim rezultatima žene pokazuju manju razinu nesigurnosti i višu razinu sviđanja u situaciji većeg samootkrivanja prezentirane ženske osobe nego muškarci.

Ključne riječi
Facebook; samootkrivanje; smanjenje nesigurnosti; socijalna atraktivnost; sviđanje

Hrčak ID: 179025

URI
https://hrcak.srce.hr/179025

[engleski] [njemački]

Posjeta: 687 *