Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

REZULTATI ISTRAŽIVANJA INTERKULTURALNE OSJETLJIVOSTI KOD STUDENATA

Dijana Drandić ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli, Pula, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 26.108 Kb

str. 133-143

preuzimanja: 534

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada bio je ispitati interkulturalnu osjetljivost studenata, definirati dimenzioniranost na temelju faktorske analize, ispitati metrijske karakteristike valjanosti i pouzdanosti instrumenta Skala interkulturalne osjetljivosti te procijeniti uporabu instrumenta na odabranom uzorku. Pouzdanost skale ocijenjena je primjenom Cronbach alfa koeficijenta, a valjanost primjenom faktorske analize. Rezultati istraživanja koje smo dobili u našem primjeru pokazuju da je testiran instrument pouzdan (α = ,794), a izostavljanje bilo koje od tvrdnji ne bi utjecalo na povećanje pouzdanosti ljestvice. Osim toga, primjenom faktorske analize utvrdili smo valjanost ljestvice, koristeći Bartlettov test sfernosti i Kajzer-Majer-Olkinov (KMO) pokazatelj adekvatnosti uzorka. Dok KMO iznosi ,828, a Bartlettov pokazatelj za statističku značajnost korelacijske matrice (χ² = 1358,180; df= 276; sig.=,000) potvrđuje prikladnost podataka za faktorsku analizu, kojom je izlučeno sedam faktorskih dimenzija interkulturalne osjetljivosti studenata: uživanje, pažnja, poštivanje,zadovoljstvo, poticanje, povjerenje i angažiranje.

Ključne riječi

interakcija; interkulturalna kompetencija; identitet; obrazovanje; različitost kultura

Hrčak ID:

179032

URI

https://hrcak.srce.hr/179032

Datum izdavanja:

1.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.749 *