hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Interkulturalna osjetljivost i tolerancija adolescenata u promjenjivom svijetu

Petar Smontara ; Gimnazija Antuna Gustava Matoša, Samobor, Hrvatska

Fulltext: english, pdf (24 MB) pages 157-164 downloads: 217* cite
APA 6th Edition
Smontara, P. (2016). INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD. Život i škola, LXII (2), 157-164. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/179034
MLA 8th Edition
Smontara, Petar. "INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD." Život i škola, vol. LXII, no. 2, 2016, pp. 157-164. https://hrcak.srce.hr/179034. Accessed 18 May 2021.
Chicago 17th Edition
Smontara, Petar. "INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD." Život i škola LXII, no. 2 (2016): 157-164. https://hrcak.srce.hr/179034
Harvard
Smontara, P. (2016). 'INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD', Život i škola, LXII(2), pp. 157-164. Available at: https://hrcak.srce.hr/179034 (Accessed 18 May 2021)
Vancouver
Smontara P. INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2021 May 18];LXII(2):157-164. Available from: https://hrcak.srce.hr/179034
IEEE
P. Smontara, "INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD", Život i škola, vol.LXII, no. 2, pp. 157-164, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/179034. [Accessed: 18 May 2021]

Abstracts
Članak predočava sadržaje vezane uz kulturalno prikladnu pedagogiju adolescenata u raznolikom i promjenjivom svijetu. Autor elaborira utjecaje koji dovode do raskoraka između političkih principa, socijalnih vrijednosti, privatnih uvjerenja i moralnih normi, na primjerima etničkih sukoba i seksualnog nasilja europske pluralističke demokracije. Potom predstavlja i uspoređuje rezultate brojnih istraživanja koji govore o važnosti interkulturalnog odgoja i obrazovanja i razvoja interkulturalnih kompetencija, a predstavljaju neprekidan razvoj i razumijevanje veza među kulturama. To podrazumijeva razumijevanje i prihvaćanje karakterističnih uvjerenja i ponašanja specifičnih društvenih skupina unutar pluralističkog društva koje se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, rasu, etničku pripadnost, religiju, fizičke i/ili mentalne sposobnost, spol i/ili spolnu orijentaciju. Interkulturalni su sadržaji, kao i tolerancija, sastavni dio Hrvatskog nacionalnog kurikuluma koji je otvoren, demokratičan i inkluzivan. U zaključku autor ističe implikacije interkulturalnog odgoja i obrazovanja za razvoj školskog kurikuluma i objašnjava zašto je važno razumjeti širok spektar novih izazova s kojima se djeca i adolescenti suočavaju u modernom društvu koje se vrtoglavo mijenja na globalnoj razini.

Keywords
adolescencija; kulturni identitet; diskriminacija; interkulturalna pedagogija; tolerancija

Hrčak ID: 179034

URI
https://hrcak.srce.hr/179034

[english] [german]

Visits: 792 *