hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Nikola Ivek ; Katolička osnovna škola Svete Uršule, Varaždin, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (40 MB) pages 185-199 downloads: 339* cite
APA 6th Edition
Ivek, N. (2016). UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola, LXII (2), 185-199. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/179036
MLA 8th Edition
Ivek, Nikola. "UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola, vol. LXII, no. 2, 2016, pp. 185-199. https://hrcak.srce.hr/179036. Accessed 17 May 2021.
Chicago 17th Edition
Ivek, Nikola. "UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola LXII, no. 2 (2016): 185-199. https://hrcak.srce.hr/179036
Harvard
Ivek, N. (2016). 'UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE', Život i škola, LXII(2), pp. 185-199. Available at: https://hrcak.srce.hr/179036 (Accessed 17 May 2021)
Vancouver
Ivek N. UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2021 May 17];LXII(2):185-199. Available from: https://hrcak.srce.hr/179036
IEEE
N. Ivek, "UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE", Život i škola, vol.LXII, no. 2, pp. 185-199, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/179036. [Accessed: 17 May 2021]

Abstracts
Otkrićem Mozart efekta početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća istraživanja o utjecaju glazbe na čovjeka sve su češća. S druge strane, danas je depresija jedno od najčešćih psihičkih stanja djece zbog kojeg dolazi do mnogih tragičnih događaja. Ljudi mogu na različite načine protumačiti ono loše što im se događaju u životu. Kad ljudi uzroke loših događaja vide kao trajne te smatraju kako se oni nalaze u njima samima i kako utječu na sve aspekte njihova života, tada govorimo o pesimističnom eksplanatornom stilu. Istraživanja pokazuju da kod adolescenata pesimističan eksplanatorni stil može biti prediktor depresije. Cilj ovoga istraživanja bio je uvidjeti imaju li glazbene aktivnosti koje su propisane Nastavnim planom i programom (2006) utjecaj na smanjenje pesimizma, ali i na povećanje optimizma. Istraživanjem se također željela ispitati trajnost učinka slušanja glazbe i glazbenih aktivnosti na učenike. U eksperimentu su sudjelovala 32 učenika koji su bili podijeljeni u dvije jednake grupe, eksperimentalnu i kontrolnu. Eksperimentalna grupa sudjelovala je u slušanju glazbe i glazbenim aktivnostima izvan nastave, dok učenici u kontrolnoj skupini nisu bili uključeni u navedene aktivnosti. Nakon eksperimenta rezultati su u usporedbi eksperimentalne i kontrolne skupine na indikativnoj razini pokazali da slušanje glazbe i glazbene aktivnosti smanjuju pesimizam, no ne povećavaju optimizam. Također se pokazalo da slušanje glazbe i glazbene aktivnosti imaju dugoročan učinak na smanjenje pesimizma.

Keywords
eksplanatorni stil; glazba; Mozart efekt; optimizam; pesimizam

Hrčak ID: 179036

URI
https://hrcak.srce.hr/179036

[english] [german]

Visits: 871 *