Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

JE LI TEŽE NAUČITI "ISTE" ILI "RAZLIČITE" GLASOVE STRANOG JEZIKA?

Nataša Desnica-Žerjavić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 71-78

preuzimanja: 235

citiraj


Sažetak

Na primjeru pogrešaka hrvatskih govornika koji uče francuski, u ovom se radu promatra teškoća usvajanja pojedinih glasova stranog jezika. Redoslijed usvajanja glasova pokazuje da se – osim u prvoj fazi učenja – iz kontrastivne analize fonoloških sustava ne može predvidjeti hoće li lakše biti usvojeni glasovi jednake ili vrlo slične fonološke definicije ili glasovi koji sadrže razlikovna obilježja nepoznata materinskom jeziku. Pogreške u prvoj fazi učenja uglavnom su, ali ne potpuno, u skladu s onima koje predviđa kontrastivna analiza fonoloških sustava materinskog i stranog jezika, a to su pogreške izazvane razlikovnim obilježjima koja ne postoje u materinskom jeziku. U kasnijim fazama (uključujući i završnu) izrazite su pogreške u realizaciji nedistinktivnih obilježja; te pogreške, iako ne sprečavaju prepoznavanje glasova, ometaju komunikaciju, prenoseći nenamjerne informacije o govorniku, čime skreću pažnju sa sadržaja na oblik poruke.

Ključne riječi

usvajanje glasova stranog jezika; strani jezik; materinski jezik; razlikovna obilježja glasova; verbotonalni pristup

Hrčak ID:

179333

URI

https://hrcak.srce.hr/179333

Datum izdavanja:

1.9.2003.

Posjeta: 613 *