hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313

Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije

Vesna Odadžić ; Zrenjanin Grammar School
Tomka Miljanović ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Danimir Mandić ; Faculty of Education, University of Belgrade
Tijana Pribićević ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Vera Županec ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad

Puni tekst: hrvatski, pdf (377 KB) str. 11-43 preuzimanja: 174* citiraj
APA 6th Edition
Odadžić, V., Miljanović, T., Mandić, D., Pribićević, T. i Županec, V. (2017). Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije. Croatian Journal of Education, 19 (1), 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
MLA 8th Edition
Odadžić, Vesna, et al. "Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 1, 2017, str. 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Odadžić, Vesna, Tomka Miljanović, Danimir Mandić, Tijana Pribićević i Vera Županec. "Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije." Croatian Journal of Education 19, br. 1 (2017): 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
Harvard
Odadžić, V., et al. (2017). 'Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije', Croatian Journal of Education, 19(1), str. 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
Vancouver
Odadžić V, Miljanović T, Mandić D, Pribićević T, Županec V. Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 30.10.2020.];19(1):11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
IEEE
V. Odadžić, T. Miljanović, D. Mandić, T. Pribićević i V. Županec, "Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 1, str. 11-43, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
Puni tekst: engleski, pdf (377 KB) str. 11-43 preuzimanja: 372* citiraj
APA 6th Edition
Odadžić, V., Miljanović, T., Mandić, D., Pribićević, T. i Županec, V. (2017). Effectiveness of the Use of Educational Software in Teaching Biology. Croatian Journal of Education, 19 (1), 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
MLA 8th Edition
Odadžić, Vesna, et al. "Effectiveness of the Use of Educational Software in Teaching Biology." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 1, 2017, str. 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Odadžić, Vesna, Tomka Miljanović, Danimir Mandić, Tijana Pribićević i Vera Županec. "Effectiveness of the Use of Educational Software in Teaching Biology." Croatian Journal of Education 19, br. 1 (2017): 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
Harvard
Odadžić, V., et al. (2017). 'Effectiveness of the Use of Educational Software in Teaching Biology', Croatian Journal of Education, 19(1), str. 11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
Vancouver
Odadžić V, Miljanović T, Mandić D, Pribićević T, Županec V. Effectiveness of the Use of Educational Software in Teaching Biology. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 30.10.2020.];19(1):11-43. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
IEEE
V. Odadžić, T. Miljanović, D. Mandić, T. Pribićević i V. Županec, "Effectiveness of the Use of Educational Software in Teaching Biology", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 1, str. 11-43, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313

Sažetak
U radu se prikazuje komparativna analiza učinkovitosti upotrebe edukativnog računalnog programa i tradicionalnih nastavnih metoda u nastavi biologije u srednjoj školi. Stratificirani slučajni uzorak sastojao se od 173 učenika 12. razreda srednje škole u Zrenjaninu u Srbiji, a koji su bili nasumično svrstani u kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Učenici u eksperimentalnoj skupini učili su nastavne sadržaje biologije („Mehanizmi nasljeđivanja“) uz pomoć edukativnog računalnog programa, a učenici u kontrolnoj skupini učili su iste sadržaje primjenom tradicionalnih nastavnih metoda. Istraživanje je provedeno s pomoću istraživačkog dizajna s predtestom i posttestom u ekvivalentnim skupinama. Svi instrumenti (predtest, posttest i retest) sadržavali su pitanja iz tri različite kognitivne domene: znanja, razumijevanja i razmišljanja. Analiza rezultata posttesta i retesta pokazala je da su učenici iz eksperimentalne skupine postigli znatno veću kvalitetu i kvantitetu znanja u sve tri kognitivne domene nego što je to bio slučaj kod učenika iz kontrolne skupine. Može se zaključiti da edukativni računalni programi imaju pozitivan učinak na poboljšanje učeničkih postignuća u nastavi biologije.

Ključne riječi
postignuće; genetika; učinkovitost poučavanja; tradicionalna nastava

Hrčak ID: 179509

URI
https://hrcak.srce.hr/179509

[engleski]

Posjeta: 781 *