Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2017

Putovanje kandidata za doktorski studij: istraživanje postupka polaganja kvalifikacijskog doktorskog ispita metodom utemeljene teorije

Sevinc Gelmez Burakgazi ; Department of Educational Sciences Hacettepe University
Ali Yildirim ; Department of Educational Sciences Middle East Technical University


Puni tekst: hrvatski pdf 372 Kb

str. 63-92

preuzimanja: 469

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 372 Kb

str. 63-92

preuzimanja: 283

citiraj


Sažetak

Svrha je ovog istraživanja ispitati proces koji studenti doktorskog studija moraju proći kako bi mogli položiti kvalifikacijski ispit. Primjenom dizajna istraživanja koji se koristi metodom utemeljene teorije, proveden je niz produbljenih intervjua sa šest kandidata za doktorski studij kako bi se ispitala njhova mišljenja i iskustva. Prikupljanje podataka započelo je četiri mjeseca prije kvalifikacijskog ispita i završilo je otprilike mjesec dana prije polaganja ispita. Nakon provedenih intervjua, napisano je otprilike 127 stranica transkribiranog teksta. Podaci dobiveni u intervjuima analizirani su u tri faze: (1) inicijalno kodiranje i teroretiziranje, (2) selektivno kodiranje i teoretiziranje, (3) teorijsko kodiranje. Teorijski kodovi stvoreni su iz kodova primjenom konstantne komparativne metode. Analiza je pokazala pet međusobno povezanih faza kroz koje studenti prolaze tijekom pripreme za kvalifikacijski ispit: Nejasnoće i odgađanje, Gubljenje i pronalaženje, Pomak prema neodgodivom: polaganje ispita, Olakšanje ili sagorijevanje nakon ispita, Pogled unatrag s pomiješanim osjećajima.

Ključne riječi

kvalifikacijski doktorski ispit; studenti doktorskog studija; visoko obrazovanje; utemeljena teorija

Hrčak ID:

179513

URI

https://hrcak.srce.hr/179513

Datum izdavanja:

29.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.693 *