hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127

Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike

Nina Pavlin-Bernardić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Daria Rovan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Anamarija Marušić ; Elementary School Smiljevac Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (326 KB) str. 93-115 preuzimanja: 224* citiraj
APA 6th Edition
Pavlin-Bernardić, N., Rovan, D. i Marušić, A. (2017). Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike. Croatian Journal of Education, 19 (1), 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
MLA 8th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, et al. "Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 1, 2017, str. 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, Daria Rovan i Anamarija Marušić. "Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike." Croatian Journal of Education 19, br. 1 (2017): 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
Harvard
Pavlin-Bernardić, N., Rovan, D., i Marušić, A. (2017). 'Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike', Croatian Journal of Education, 19(1), str. 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
Vancouver
Pavlin-Bernardić N, Rovan D, Marušić A. Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(1):93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
IEEE
N. Pavlin-Bernardić, D. Rovan i A. Marušić, "Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 1, str. 93-115, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
Puni tekst: engleski, pdf (326 KB) str. 93-115 preuzimanja: 110* citiraj
APA 6th Edition
Pavlin-Bernardić, N., Rovan, D. i Marušić, A. (2017). Students' Motivation for Learning Mathematics in Mathematical and Language-Program Gymnasiums. Croatian Journal of Education, 19 (1), 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
MLA 8th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, et al. "Students' Motivation for Learning Mathematics in Mathematical and Language-Program Gymnasiums." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 1, 2017, str. 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, Daria Rovan i Anamarija Marušić. "Students' Motivation for Learning Mathematics in Mathematical and Language-Program Gymnasiums." Croatian Journal of Education 19, br. 1 (2017): 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
Harvard
Pavlin-Bernardić, N., Rovan, D., i Marušić, A. (2017). 'Students' Motivation for Learning Mathematics in Mathematical and Language-Program Gymnasiums', Croatian Journal of Education, 19(1), str. 93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
Vancouver
Pavlin-Bernardić N, Rovan D, Marušić A. Students' Motivation for Learning Mathematics in Mathematical and Language-Program Gymnasiums. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(1):93-115. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127
IEEE
N. Pavlin-Bernardić, D. Rovan i A. Marušić, "Students' Motivation for Learning Mathematics in Mathematical and Language-Program Gymnasiums", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 1, str. 93-115, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike između učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija s obzirom na njihova očekivanja uspjeha, subjektivne vrijednosti matematike i atribucije uspjeha u matematici i kako te varijable predviđaju različite obrazovne izbore: namjeru odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjeru odabira studija za koji je matematika važna. Sudionici su bili 191 učenik prirodoslovno-matematičkih gimnazija i 146 učenika jezičnih gimnazija. Rezultati su pokazali da učenici iz prirodoslovno-matematičkih gimnazija imaju viša očekivanja uspjeha i subjektivne vrijednosti matematike. Nije bilo statistički značajne razlike u atribucijama uspjeha u matematici. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza za obje su skupine pokazali da su, kada je kriterij odabir više razine matematike na državnoj maturi, u prvom koraku atribucije uspjeha statistički značajni prediktori. U drugom se koraku samo očekivanje uspjeha pokazalo statistički značajnim prediktorom. Za kriterij odabira fakulteta za koji je matematika važna, za obje su se skupine statistički značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha i korisnost

Ključne riječi
atribucije uspjeha; očekivanje uspjeha; matematika; motivacija; subjektivne vrijednosti zadatka

Hrčak ID: 179504

URI
https://hrcak.srce.hr/179504

[engleski]

Posjeta: 613 *