Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2214

Učinkovito upravljanje školama na lokalnoj razini

Vesna Kovač ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Ksenija Rukavina Kovačević ; Archdiocese of Rijeka
Branko Rafajac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 398 Kb

str. 175-207

preuzimanja: 591

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 398 Kb

str. 175-207

preuzimanja: 409

citiraj


Sažetak

Svrha je ovog rada razvijanje teorijskog okvira koji se može primijeniti za analizu i empirijska istraživanja učinkovitosti upravljanja školama na lokalnoj razini u hrvatskom kontekstu. U radu su eksplicirane bitne dimenzije prema kojima je moguće pratiti praksu upravljanja školama na lokalnoj razini, i komentirani su primjeri modaliteta mjera jačanja školskih i učeničkih kapaciteta koje se provode u određenim lokalnim samoupravama. Pregled dostupnih podataka pokazuje da prioriteti ulaganja jedinica lokalne samouprave u različite tipove intervencija bitno variraju u različitim lokalnim zajednicama, a mogućnost ulaganja u programe za koje postoje indicije da su povezani s jačanjem školskih i učeničkih postignuća ovisi o tome koliko su otprije razvijene osnovne materijalne pretpostavke za nesmetano funkcioniranje škola. Analizirane su i predložene smjernice za korištenje učinkovitih mehanizama potpore na relaciji suradnje između lokalnih instanci upravljanja (osnivača škola) i školskih ustanova.

Ključne riječi

obrazovna politika; školski menadžment; školski ravnatelji; učinkovitost škole; upravljanje obrazovnim sustavom

Hrčak ID:

179511

URI

https://hrcak.srce.hr/179511

Datum izdavanja:

29.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.370 *