Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2245

Net-generacija, internet i politička komunikacija i participacija

Damir Velički ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Mario Dumančić ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Tomislav Topolovčan ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 237-266

preuzimanja: 816

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 370 Kb

str. 237-266

preuzimanja: 332

citiraj


Sažetak

Net-generaciji, generaciji koja je odrasla s digitalnim medijima, pripisuju se značajke koje ih razlikuju od pripadnika starijih generacija koja su u svijet digitalnih medija i interneta ušle naknadno. Internet je pak otvorio nove mogućnosti komunikacije i participacije i u sferi politike. Među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i Veleučilišta Baltazar Zaprešić provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja u kojoj se mjeri studenti, tzv. „digitalni urođenici“, koriste internetom s ciljem političke informiranosti, političke komunikacije i participacije. Nešto više od dvije trećine ispitanika, mladih birača, glasovalo je na parlamentarnim izborima u Hrvatskoj 2015. godine. Oni preferiraju internet kako bi se informirali o političkim zbivanjima, ali u gotovo istoj mjeri preferiraju i televiziju. Prema rezultatima istraživanja, ispitanici su u najvećem broju spremni iskazati svoje političko mišljenje putem interneta, polovina ispitanika nikako ne pokazuje spremnost da se angažiraju kao članovi političke stranke, a u vrlo malom postotku spremni su sudjelovati u protestnim okupljanjima. Pripadnici net-generacije u segmentu političke participacije ne pokazuju statistički značajnu razliku u usporedbi sa studentima neučiteljskog fakulteta starije životne dobi.

Ključne riječi

digitalni mediji; E-government; građanski odgoj; mladi birači; politička informiranost

Hrčak ID:

179507

URI

https://hrcak.srce.hr/179507

Datum izdavanja:

29.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.739 *