hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Utjecaj osobina ličnosti na zabrinutost za online privatnost

Bruno Škrinjarić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5969-1948 ; Ekonomski institut, Zagreb
Jelena Budak   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3739-4704 ; Ekonomski institut, Zagreb
Mateo Žokalj

Puni tekst: engleski, pdf (230 KB) str. 5-29 preuzimanja: 333* citiraj
APA 6th Edition
Škrinjarić, B., Budak, J. i Žokalj, M. (2017). The Effect of Personality Traits on Online Privacy Concern. Radni materijali EIZ-a, (2), 5-29. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179933
MLA 8th Edition
Škrinjarić, Bruno, et al. "The Effect of Personality Traits on Online Privacy Concern." Radni materijali EIZ-a, vol. , br. 2, 2017, str. 5-29. https://hrcak.srce.hr/179933. Citirano 27.11.2020.
Chicago 17th Edition
Škrinjarić, Bruno, Jelena Budak i Mateo Žokalj. "The Effect of Personality Traits on Online Privacy Concern." Radni materijali EIZ-a , br. 2 (2017): 5-29. https://hrcak.srce.hr/179933
Harvard
Škrinjarić, B., Budak, J., i Žokalj, M. (2017). 'The Effect of Personality Traits on Online Privacy Concern', Radni materijali EIZ-a, (2), str. 5-29. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179933 (Datum pristupa: 27.11.2020.)
Vancouver
Škrinjarić B, Budak J, Žokalj M. The Effect of Personality Traits on Online Privacy Concern. Radni materijali EIZ-a [Internet]. 2017 [pristupljeno 27.11.2020.];(2):5-29. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179933
IEEE
B. Škrinjarić, J. Budak i M. Žokalj, "The Effect of Personality Traits on Online Privacy Concern", Radni materijali EIZ-a, vol., br. 2, str. 5-29, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179933. [Citirano: 27.11.2020.]

Sažetak
U radu se ispituje utjecaj osobina ličnosti kao determinanti zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Cilj istraživanja je analizirati na koji način osobne karakteristike internetskih korisnika utječu na njihovu zabrinutost za privatnost. Za ispitivanje varijacija u razini zabrinutosti za privatnost koristi se teorijski okvir tzv. velikih pet osobina ličnosti. Model uključuje i niz drugih varijabli koje mogu utjecati na zabrinutost za privatnost u online okruženju, poput sociodemografskih obilježja, kulturnih vrijednosti i informatičke pismenosti. Empirijska je analiza provedena na bazi podataka prikupljenih anketom u 2016. godini na velikom uzorku od 2.060 internetskih korisnika u Hrvatskoj. Rezultati OLS i probit procjene pokazuju da dvije dimenzije osobina ličnosti, a to su ekstrovertiranost i neurotičnost ispitanika, određuju razinu zabrinutosti za online privatnost. Ekstrovertiraniji korisnici interneta su manje zabrinuti za svoju privatnost, dok su neurotičniji očekivano zabrinutiji za online privatnost. Svijest o privatnosti općenito, strah od računala i prethodno (negativno) iskustvo također su dokazane determinante koje povećavaju zabrinutost internetskih korisnika za privatnost. Rezultati istraživanja doprinose popunjavanju literature u podzastupljenom području radova koji se bave osobinama ličnosti i online zabrinutosti za privatnost.

Ključne riječi
zabrinutost za privatnost; internet; osobine ličnosti; anketa

Hrčak ID: 179933

URI
https://hrcak.srce.hr/179933

[engleski]

Posjeta: 676 *