hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/fi36412

Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi

Krešimir Purgar ; Sveučilište u Zagrebu, Tekstilno-tehnološki fakultet, Prilaz baruna Filipovića 28a, HR–10000 Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (461 KB) str. 799-816 preuzimanja: 180* citiraj
APA 6th Edition
Purgar, K. (2016). Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi. Filozofska istraživanja, 36 (4), 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
MLA 8th Edition
Purgar, Krešimir. "Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi." Filozofska istraživanja, vol. 36, br. 4, 2016, str. 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412. Citirano 27.01.2020.
Chicago 17th Edition
Purgar, Krešimir. "Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi." Filozofska istraživanja 36, br. 4 (2016): 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
Harvard
Purgar, K. (2016). 'Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi', Filozofska istraživanja, 36(4), str. 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
Vancouver
Purgar K. Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi. Filozofska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.01.2020.];36(4):799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
IEEE
K. Purgar, "Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi", Filozofska istraživanja, vol.36, br. 4, str. 799-816, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi36412
Puni tekst: engleski, pdf (461 KB) str. 799-816 preuzimanja: 107* citiraj
APA 6th Edition
Purgar, K. (2016). Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts. Filozofska istraživanja, 36 (4), 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
MLA 8th Edition
Purgar, Krešimir. "Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts." Filozofska istraživanja, vol. 36, br. 4, 2016, str. 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412. Citirano 27.01.2020.
Chicago 17th Edition
Purgar, Krešimir. "Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts." Filozofska istraživanja 36, br. 4 (2016): 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
Harvard
Purgar, K. (2016). 'Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts', Filozofska istraživanja, 36(4), str. 799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
Vancouver
Purgar K. Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts. Filozofska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.01.2020.];36(4):799-816. https://doi.org/10.21464/fi36412
IEEE
K. Purgar, "Modalities of Pictorial Appearing: Basic Concepts", Filozofska istraživanja, vol.36, br. 4, str. 799-816, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi36412

Sažetak
Širenje digitalne tehnologije zahtijeva novo promišljanje slika: više im ne bismo smjeli pristupati samo kao starogrčkom eikonu, tj. odsliku ili reprezentaciji, nego i kao iskustvima, događajima i posebnoj vrsti pojava. U suvremenoj digitalnoj kulturi slikovno pojavljivanje je simptom najnovijega slikovnog obrata, tj. onoga koji se događa nakon pictorial turna, a koji su W. J. T. Mitchell i Gottfried Boehm prije gotovo tri desetljeća opisali kao epohalno novu vrstu odnosa slike i jezika. Danas svjedočimo drugačijoj vrsti urgencije: onoj koja će opisati odnos analognih slika i digitalnih slika, reprezentacije i postreprezentacije, realiteta i virtualnosti, semiotike i fenomenologije. U ovome tekstu dat ću prijedlog jedne »tranzicijske« teorije slike koja uzima u obzir široki prostor između objekata i percepcije, tj. između eikona i čiste osjetilnosti. U tu svrhu opisat ću četiri temeljna modaliteta slikovnog pojavljivanja: temporalnost, transparentnost, medijalnost i referencijalnost.

Ključne riječi
ontologija slike; slikovno pojavljivanje; Martin Seel; Dieter Mersch; temporalnost; transparentnost; medijalnost; referencijalnost

Hrčak ID: 180141

URI
https://hrcak.srce.hr/180141

[engleski]

Posjeta: 486 *