Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vizualni prilozi: Rekonstrukcija osobne mreže Almira Mavigniera i njezina relacija prema prvoj izložbi Novih tendencija. Primjer primjene mrežne analize i mrežnih vizualizacija u povijesti umjetnosti

Ljiljana Kolešnik
Nikola Bojić
Artur Šilić


Puni tekst: hrvatski pdf 8.541 Kb

str. 79-79

preuzimanja: 254

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 8.541 Kb

str. 79-79

preuzimanja: 177

citiraj


Sažetak

Slika 2. Vizualizacija modularne strukture personalne umjetničke mreže Almira Mavigniera oko godine 1960. Mrežu čine 94 osobe povezane s 533 prijateljska, radna i poslovna kontakta, a vrsta i snaga tih kontakata rezultira izdvajanjem nekoliko zasebnih grupa (modula mreže), opisanih u tablici uz lijevi rub prikaza.; Slika 3. Vizualizacija Mavignierove personalne umjetničke mreže oko godine 1960. temeljena na izračunu mjera centralnosti za sve mrežne aktere. Uz lijevi rub prikaza nalazi se tablica s izračunima mjere centralnosti za petnaest najutjecajnijih osoba unutar te mreže. Istaknute pozicije što ih na tom popisu zauzimaju Piero Manzoni, Enrico Castellani, Heinz Mack i Otto Piene, odraz su tadašnje, uske suradnje milanske i düsseldorfske neoavangardne, zahvaljujući kojoj su se na toj listi našle i umjetnice Nanad Vigo i Emilia Maino.; Slika 4 Vizualizacija Mavignierove personalne umjetničke mreže oko 1960. godine, koja indicira njezinu ulogu u organizaciji prve zagrebačke izložbe Novih tendencija. Obojeni čvorovi označavaju sudionike izložbe kao i umjetnike koji se nisu odazvali pozivu.; Slika 5. Vizualizacija bipartitne mreže zagrebačkih izložaba Novih tendencija održanih između 1961. i 1965. godine. Mreža se zasniva na prikazu odnosa izložba – sudionik i uključuje, osim izlagača, samo najuži tim organizatora izložaba. Autorica vizualizacija: Ljiljana Kolešnik, 2016. (open-access programski paket Gephy 0.9.1).

Ključne riječi

Hrčak ID:

180296

URI

https://hrcak.srce.hr/180296

Datum izdavanja:

1.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 907 *