Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.12.2.2

PRIMJENA KORPUSNE LINGVISTIKE U OPISU IDEOLOGIJA KORPORACIJA

Renata Fox ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 263 Kb

str. 15-24

preuzimanja: 269

citiraj


Sažetak

Ovaj rad koristi korpusnu lingvistiku za istraživanje ideologija korporacija Fortuna 500 institucionaliziranih u izjavama o misiji tih organizacija. Koristi se kvalitativna i kvantitativna metodologija. Kvalitativna metodologija primijenjena je kod semantike korporacijske ideologije. Točnije, kvalitativna metodologija objašnjava ideje, uvjerenja, značenja i pojmove koji se nalaze u izjavama o misiji, veze između tih ideja, uvjerenja, značenja i pojmova te društva, kao i što tim idejama, značenjima i pojmovima daje smisao.
Kvantitativna metodologija primijenjena je kod opisa i usporedbi korporacijskih ideologija zasnovanih na korpusnom pristupu te računalnoj analizi teksta korpusa izjava o misiji. Analiza je pokazala da korporacije koriste ideologiju kako bi stvorile simbolički univerzum: “matricu svih društvenih i individualnih značenja” koja određuje značenje korporacije i njezinih interesnih grupa.

Ključne riječi

korpusna lingvistika; ideologija korporacije; javni diskurs korporacije; defoltni žanr; izjava o misiji; simbolički univerzum

Hrčak ID:

181221

URI

https://hrcak.srce.hr/181221

Datum izdavanja:

30.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 830 *