Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20867/thm.11.2.9

TEHNIKE PREGOVARANJA U PRODAJI HOTELSKIH KAPACITETA

Darko Lacmanović ; Faculty of Tourism, Hospitality and Trade - Bar, Serbia and Montenegro


Puni tekst: engleski pdf 2.468 Kb

str. 99-110

preuzimanja: 3.573

citiraj


Sažetak

Tradicionalne dužnosti menadžmenta prodaje dramatično se mijenjanju, dinamikom ponašanja kupaca, automatizacijom prodaje, osposobljavanjem prodavaoca i promjenama ka novim marketinškim kanalima. Prodajni mkovodioci na ugostiteljskom tržištu su suočeni sa mnogim izazovima kao što je neposredna operativna aktivnost na terenu sa malom administrativnom pomoći uprave i rad sa »zategnutim« klijentima. Sa pojavom paradigme socijalnih odnosa u marketing, pregovaranje može biti uočeno kao potrošački napori (1) da učestvuju u razvijanju željene konfiguracije proizvoda, (2) da osiguraju dragocjenu marketinšku informaciju, i (3) da postanu dugoročni koproducenti marketing miksa poduzeća. Pregovaranje i njegove tehnike su sastavni dio načina na koji se obavljaju prodajne aktivnosti, posebno u hotelijerskom biznisu. Pregovaranje u osnovi može biti konfliktno i beskonfliktno. Primjer konfliktnog pregovaranja je situacija overbukinga.
Primjer beskonfliktnog pregovaranja je prodaja hotelskih kapaciteta, posebno prodaja putem alotmanskog zakupa. Tradicionalne dužnosti menadžmenta prodaje dramatično se mijenjanju, dinamikom ponašanja kupaca, automatizacijom prodaje, osposobljavanjem prodavaoca i promjenama ka novim marketinškim kanalima. Prodajni mkovodioci na ugostiteljskom tržištu su suočeni sa mnogim izazovima kao što je neposredna operativna aktivnost na terenu sa malom administrativnom pomoći uprave i rad sa »zategnutim« klijentima. Sa pojavom paradigme socijalnih odnosa u marketing, pregovaranje može biti uočeno kao potrošački napori (1) da učestvuju u razvijanju željene konfiguracije proizvoda, (2) da osiguraju dragocjenu marketinšku informaciju, i (3) da postanu dugoročni koproducenti marketing miksa poduzeća. Pregovaranje i njegove tehnike su sastavni dio načina na koji se obavljaju prodajne aktivnosti, posebno u hotelijerskom biznisu. Pregovaranje u osnovi može biti konfliktno i beskonfliktno. Primjer konfliktnog pregovaranja je situacija overbukinga.
Primjer beskonfliktnog pregovaranja je prodaja hotelskih kapaciteta, posebno prodaja putem alotmanskog zakupa.

Ključne riječi

menadžment prodaje; hotel; ugostiteljsko tržište; pregovaranje

Hrčak ID:

181321

URI

https://hrcak.srce.hr/181321

Datum izdavanja:

30.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.396 *