Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20867/thm.7.1-2.10

ISTRAŽIVANJE POSTIGNUTOG STUPNJA RAZVOJA MENADŽERSKOG RAČUNOVODSTVA U HOTELIJERSTVU HRVATSKE

Milena Peršić orcid id orcid.org/0000-0002-6668-6856 ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Marino Turčić ; Hoteli Njivice d.d., Njivice, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 4.318 Kb

str. 133-150

preuzimanja: 534

citiraj


Sažetak

U cilju ocjene dostignutog stupnja razvoja upravljačkog računovodstva u hotelijerstvu Hrvatske provedeno je opsežno istraživanje na uzorku od 42% svih hrvatskih hotela, koje po svojim osobinama (regionalnoj strukturi, organizacijskom statusu, veličini, vlasničkoj strukturi i obliku organizacije) može uistinu
predstavljati relevantnu osnovicu hrvatskog hotelijerstva. Budući da su pretežito zastupljene klasične metode obračuna, može se zaključiti da je
računovodstvo još uvijek orijentirano eksternim korisnicima. Najčešće se kao usporedna veličina u kontroli stvarnih troškova koriste ostvareni podaci prethodnih razdoblja, o čemu se obično izvješćuje viša razina menadžmenta i to u mjesečnim rokovima. Neizostavno je potrebno uložiti dodatni napor na unapređenju metoda i tehnika razvrstavanja i obuhvaćanja troškova, temeljenih na suvremenim sustavima i metodama obračuna troškova. Tek u tim okolnostima računovodstvene informacije postati će učestalije, a time dostupnije i nižim razinama menadžmenta u okviru organizacijske sheme koja podržava ustroj računovodstva odgovornosti temeljen na specifičnostima hotelijerske djelatnosti i standardima metode USALI, a uvažavajući izvorne zahtjeve svih razina menadžmenta za sastavljanjem pojedinih izvještaja. Provedeno istraživanje ukazalo je na potrebu intenzivnije primjene metode USALI čime bi se osigurala transparentnost upravljačkih vrijednosno izraženih informacija i ocjena nivoa ostvarenih ciljeva na razini centara odgovornosti analizom odstupanja ostvarenog u odnosu na očekivano, te njihova usklađenost s globalnim ciljevima, kao i usporedba sa srodnim poslovnim sustavima u okruženju, što bi na
koncu pospiješilo ukupnu konkurentnost određenog hotelskog poslovnog sustava u utakmici na globalnom turističkom tržištu.

Ključne riječi

računovodstvena odgovornost; računovodstveni izvještaji; međunarodni računovodstveni standardi; izvješćivanje po segmentu; centri odgovornosti; Uniform System of Accounts; hotelijerstvo; hotelski standardi

Hrčak ID:

181698

URI

https://hrcak.srce.hr/181698

Datum izdavanja:

30.12.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.188 *