Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20867/thm.5.1-2.12

ANALIZA PERFOMANCI ODLUČIVANJA U HOTELSKIM PODUZEĆIMA HRVATSKE OD 1994. DO 1998. GODINE

Igor Brajdić ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 5.859 Kb

str. 161-184

preuzimanja: 281

citiraj


Sažetak

Primamo istraživanje o nekim značajkama odlučivanja u hotelskim poduzećima Hrvatske u razdoblju od kraja 1994. do 1998. godine provedeno je s osnovnim ciljem utvrđivanja eventualnih razlika u tom periodu, i postavljanja mogućih hipoteza o uzrocima. Analiza značajki odlučivanja usmjerena je na neke ključne čimbenike koju utječu na kvalitetu odlučivanja i to: vrste odluka po utjecaju na stanje sustava i tipu problemske situacije, sposobnosti managera, znanje i iskustvo, od karakteristika osobe: godine. Uz to su utvrđene mogućih mjera za njihovo poboljšanje. U ovom radu su obuhvaćena velika hotelska poduzeća na području Istarske i Primorsko-goranske županije, te visoka i srednja razina managementa.
Iz cjelokupnog istraživanja mogu se izdvojiti sljedeći rezultati:
- Ukoliko je mladost pretpostavka za ulazak u 3 tisućljeće, tada management visoke razine u 1998. godini u hotelijerstvu Hrvatske po svojim osobinama
pruža veće mogućnosti za realizaciji tog cilja, od onog iz 1994. godine.
- Dobiveni podaci pokazuju da je po stručnoj spremi visoka razina managementa jako dobro osposobljena, ali zato većina managera visoke razine, te značajan dio managera srednje razine ne posjeduje potrebna znanja iz područja hotelijerstva. To vrijedi za cjelokupno razdoblje.
- Dužina radnog staža na sadašnjim poslovima ne prelazi 10 godina iz čega slijedi da su manageri visoke razine otvoreniji za izazove, kojima mogu suprostaviti dovoljno iskustva na postojećim poslovima.
- Manageri visoke razine previše vremena posvećuju operativnim te taktičkim odlukama i time zanemaruju svoju osnovnu funkciju u poduzeću a to je strategija, vizija budućeg i razrada njezine realizacije.
- Vidljiv je veliki pad kvalitete odluka koje se donose na visokoj razini krajem promatranog razdoblja, jer visoka razina bi trebala biti orijentirana na neprogramirane odluke, no u stvarnosti je daleko o toga.
Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu da se na području hotelijerstva što hitnije donesu mjere koje će:
1. Podići razinu znanja posebno kod visokog ali i srednjeg managementa iz područja hotelijerstva,
2. Na razini cjele zemlje osigurati uvjete da management visoke razine bude motiviran na donošenje strateških odluka,
3. Razvijati alate za podršku odlučivanju kao neophodnih pretpostavki za uspješan razvoj hotelijerstva u Hrvatskoj.

Ključne riječi

management; odlučivanje; vrste odluka; znanje; sposobnosti managera; mjere

Hrčak ID:

181996

URI

https://hrcak.srce.hr/181996

Datum izdavanja:

30.12.1999.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 753 *