Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

https://doi.org/10.20867/thm.4.1.16

Globalizacija i turizam

Werner Oppitz ; Johannes Kepler Universität, Linz, Österreich


Puni tekst: njemački pdf 1.283 Kb

str. 187-191

preuzimanja: 1.437

citiraj


Sažetak

Svijet se razvija u tzv. globalno selo pod utjecajem tehničkog napretka, pogotovo u području prometa i telekomunikacija. U okvirima turizma to znači golemo proširenje tržišta. Nastala su velika turistička poduzeća, koja djeluju neovisno o državi te nude standardizirane homogene produkte. Proces globalizacije stvara osjećaj nesigurnosti u prvom redu onim poduzećima, organizacijama i zemljama, koje još uvijek nisu konkurentne. Ali značenje globalizacije za turizam ne treba precjenjivati. Tako interregionalni turizam u Europi ostvaruje 88%
cjelokupnog prihoda, dok na interkontinentalni turizam otpada samo 12%. Također treba voditi računa o činjenici da turizam nudi usluge koje su uglavnom vezane za određenu destinaciju.
Proces globalizacije jača konkurenciju među destinacijama, i na taj način destinacija kao ponudbena cjelina dobiva na značenju. Još jedan od problema koji se javlja kao posljedica globalizacije je utjecaj putovanja na ekološko okruženje te očuvanje kulturnog identiteta.

Ključne riječi

globalizacija stvara globalno selo; globalizacija znači proširenje tržišta; globalizacija osnažuje značenje destinacije kao ponudbene jedinice; granice globalizacije kroz ograničavanje mobilnosti turističkih proizvodnih faktora; utjecaj države na uvjete međunarodne konkurencije kao opasnost od opadanja međunarodnog turističkog prometa

Hrčak ID:

182121

URI

https://hrcak.srce.hr/182121

Datum izdavanja:

30.7.1998.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 3.368 *