hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1

Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu

Ivo Ban ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Vesna Borković-Vrtiprah ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik, Sveučilište u Splitu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (4 MB) str. 209-224 preuzimanja: 547* citiraj
APA 6th Edition
Ban, I. i Borković-Vrtiprah, V. (1997). Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu. Tourism and hospitality management, 3 (2), 209-224. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1
MLA 8th Edition
Ban, Ivo i Vesna Borković-Vrtiprah. "Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu." Tourism and hospitality management, vol. 3, br. 2, 1997, str. 209-224. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1. Citirano 24.06.2021.
Chicago 17th Edition
Ban, Ivo i Vesna Borković-Vrtiprah. "Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu." Tourism and hospitality management 3, br. 2 (1997): 209-224. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1
Harvard
Ban, I., i Borković-Vrtiprah, V. (1997). 'Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu', Tourism and hospitality management, 3(2), str. 209-224. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1
Vancouver
Ban I, Borković-Vrtiprah V. Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu. Tourism and hospitality management [Internet]. 1997 [pristupljeno 24.06.2021.];3(2):209-224. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1
IEEE
I. Ban i V. Borković-Vrtiprah, "Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu", Tourism and hospitality management, vol.3, br. 2, str. 209-224, 1997. [Online]. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1

Sažetak
Hrvatska je bitan čimbenik na europskom turističkom tržištu. Izgrađeni turistički kapaciteti, ostvareni promet i prihodi značajan su segment europske “industrije zadovoljstva”. Međutim, nepovoljni su se trendovi u hrvatskom turizmu nazirali već u drugoj polovici osamdesetih, a rat i ratna razaranja utjecali su na drastično smanjenje prometa i potpuni izostanak turista na nekim područjima, kao što je primjerice dubrovačko. Sve je to, uz inače nezaobilazne tranzicijske procese i probleme, pridonijelo ozbiljnim teškoćama s kojima se suočava hrvatski turizam.
Oporavak je hrvatskoga turizma i izgradnja njegova sasvim novoga identiteta dug, složen i težak proces. Bez obzira na trenutačne prilike i vidan povratak turista u Hrvatsku u 1997. godini, nužne su korjenite promjene u pristupu turizmu i turističkoj praksi. Nužno je definirati dugoročne strateške ciljeve, tržišne segmente prema kojima treba posebno usmjeravati ponudu i sustavno razvijati suvremeni turistički marketing jer promijenjeni i sve veći zahtjevi današnjih turističkih potrošača nalažu bitno poboljšanje hrvatskoga turističkoga proizvoda koji mora biti znatno kvalitetniji, bogatiji, raznovrsniji, a time i konkurentniji. Hrvatski turistički proizvod treba odgovarati svim suvremenim tržišnim zahtjevima.

Ključne riječi
turizam; europsko turističko tržište; hrvatski turistički proizvod; kvaliteta turističkih usluga; konkurentnost na turističkom tržištu

Hrčak ID: 182136

URI
https://hrcak.srce.hr/182136

[engleski]

Posjeta: 849 *