hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Slikar u romanesknom svijetu: prethodnici, ili o arheologiji

Jacqueline Spaccini ; Université de Caen, Caen, France

Puni tekst: francuski, pdf (3 MB) str. 78-111 preuzimanja: 1.402* citiraj
APA 6th Edition
Spaccini, J. (2004). Le peintre dans l’univers du roman: les antécédents ou de l’archéologie. Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, 49 (-), 78-111. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/17401
MLA 8th Edition
Spaccini, Jacqueline. "Le peintre dans l’univers du roman: les antécédents ou de l’archéologie." Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, vol. 49, br. -, 2004, str. 78-111. https://hrcak.srce.hr/17401. Citirano 14.05.2021.
Chicago 17th Edition
Spaccini, Jacqueline. "Le peintre dans l’univers du roman: les antécédents ou de l’archéologie." Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia 49, br. - (2004): 78-111. https://hrcak.srce.hr/17401
Harvard
Spaccini, J. (2004). 'Le peintre dans l’univers du roman: les antécédents ou de l’archéologie', Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, 49(-), str. 78-111. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/17401 (Datum pristupa: 14.05.2021.)
Vancouver
Spaccini J. Le peintre dans l’univers du roman: les antécédents ou de l’archéologie. Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia [Internet]. 2004 [pristupljeno 14.05.2021.];49(-):78-111. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17401
IEEE
J. Spaccini, "Le peintre dans l’univers du roman: les antécédents ou de l’archéologie", Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, vol.49, br. -, str. 78-111, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17401. [Citirano: 14.05.2021.]

Sažetak
Polazeći od premise da je u talijanskim i francuskim suvremenim romanima èest
motiv slikarstva i/ili je glavni lik često također slikar, ovaj se rad bavi istraživanjem
modernih pretpostavki te pojave. Pažnja je usmjerena na tri francuska narativna teksta iz
19. stoljeća: na Balzacov Le Chef-d’oeuvre inconnu, na Manette Salomon braće Goncourt
i na Zolin L’oeuvre.
Analiza navedenih tekstova dovodi do otkrića da je likovima slikara Frenhofera,
Coriolisa i Claudea Lantiera zajednièko samo njihovo zvanje, jer svaki autor poima
umjetnika na različit način: za Balzaca je on titan, za Goncourtove dandy, a za Zolu je
umjetnik rob vlastite strasti. No, sva tri slikara su osuđena na propast i sva trojica očituju
ideje o umjetnosti izražene književnim sredstvima svojih tvoraca odnosno autora, koji
su istodobno bili i pisci i likovni kritičari.
Upravo ta činjenica daje nam povoda za nastavak istraživanja o biti prisutnosti
slikarstva u književnosti, te dosezima i posljedicama te prisutnosti.

Ključne riječi
slikarstvo; roman; djelo; ekphrasis; intertekstualnost

Hrčak ID: 17401

URI
https://hrcak.srce.hr/17401

[francuski]

Posjeta: 1.830 *