Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.3.1.3

Psihografijsko segmentiranje turista u Austriji tijekom ljetnih mjeseci

Sara Dolnicar ; Institut für Tourismus und Freizeitwirtschaft, Wirtschaftsuniversität Wien, Österreich


Puni tekst: njemački pdf 3.924 Kb

str. 17-32

preuzimanja: 356

citiraj


Sažetak

Segmentiranje tržišta tvori podlogu za efikasne marketinške akcije. Identifikacija segmenata turista omogućava ciljano usmjerenje tzv. Marketing-mix-a. U prezentiranom istraživanju vrši se identifikacija različitih profila turista unutar ljetne sezone u Austriji, te takvo istraživanje služi kao podloga za obradu tržišta. Anketom provedenom u Austriji (ÖGAF) u sezoni 1994, 7864 anketiranih osoba trebalo je ocijeniti 22 faktora za uspješno provođenje godišnjeg odmora, te takav upitnik predstavlja kroz "Self Organizing Feature Maps" kao i tzv. "K- means Clustering", psihografijsku taksonomiju navedenog. Rezultati otkrivaju postojanje sedam segmenata godišnjeg odmora koji se jasno razlikuju prema primjeni u mjestima za godišnji odmor. Time se najveća grupacija, tj. grupa onih gostiju koji su u potrazi za mirom i tišinom, dijeli na daljnje podgrupe.

Ključne riječi

klasifikacija turista; psihografijska taksonomija; segmenti godišnjeg odmora; Self Organizing Feature Maps

Hrčak ID:

182365

URI

https://hrcak.srce.hr/182365

Datum izdavanja:

30.6.1997.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 922 *