Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.1.2.1

Međuzavisnost hotelsko-ugostiteljskog gospodarstva, agroindustrijskog sustava i trgovine u oblikovanju ponude za turističko tržište

Mihajlo Ačimović ; Faculty of Hotel Management Opatija, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 2.330 Kb

str. 229-237

preuzimanja: 291

citiraj


Sažetak

Turizam je svojom unutrašnjom snagom otvorio tržište za mnoge gospodarske grane. Turistička gibanja izazivaju značajnu potrošnju raznovrsnih proizvoda i korištenje usluga što se pretežno realizira putem hotelsko-ugostiteljske djelatnosti i trgovine, a posebno su upućena na agroindustrijski sustav. Prema tome, turizam kao sinteza čitavnog niza djelatnosti ima zapažen utjecaj na razvoj tih djelatnosti. Zahvaljujući množini svojih ekonomskih i neekonomskih funkcija turizam neposredno i posredno utječe na mnoge činioce agroindustrijskog sustava i trgovine.
Svakako da je jedan od osnovnih čimbenika turizma tržište poljoprivredno prehrambenih i drugih proizvoda.
Turizam stoga treba shvaćati kao tržišnu kategoriju koja je posebno stimulativna za izvoznu orijentaciju po znatno povoljnijim uvjetima od redovnog robnog izvoza. Da bi se interesi svih sudionika koji u neproduktivnom lancu upotpunjuju ponudu za podmirenje turističke potrošnje mogli ostvariti, potrebno je uskladiti sve sudionike u ponudi i reprodukcijskom lancu turističke potrošnje na temelju poslovne koncepcije marketinga koja u žižu stavlja turističkog potrošača i njegove potrebe, želje, zahtjeve i preferencije. Osnova tžrišne orijentacije subjekata u reprodukcijskom lancu treba predstavljati kvalitetno nov odnos prema asortimanu i njegovoj kvaliteti, uslugama, načinu prezentacije roba, mjerama za unapređenje prodaje i si.

Ključne riječi

turizam; potrošnja; poljodjelstvo; prehrambeni proiozvodi; kvaliteta

Hrčak ID:

182524

URI

https://hrcak.srce.hr/182524

Datum izdavanja:

30.12.1995.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 908 *