Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave
Miroslav Huđek
; Varazdin County, Varazdin, Croatia
Zoran Savić
; University UNION Nikola Tesla Belgrade, Faculty of Management, Sremski Karlovci, Serbia
Dragan Radović
; University UNION Nikola Tesla Belgrade, Belgrade, Serbia
APA 6th Edition Huđek, M., Savić, Z. i Radović, D. (2017). Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave. Tehnički vjesnik, 24 (3), 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
MLA 8th Edition Huđek, Miroslav, et al. "Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415. Citirano 28.02.2021.
Chicago 17th Edition Huđek, Miroslav, Zoran Savić i Dragan Radović. "Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
Harvard Huđek, M., Savić, Z., i Radović, D. (2017). 'Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
Vancouver Huđek M, Savić Z, Radović D. Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 28.02.2021.];24(3):821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
IEEE M. Huđek, Z. Savić i D. Radović, "Modeliranje sustava poslovne inteligencije za upravljanje školstvom na razini lokalne uprave", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 821-828, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
APA 6th Edition Huđek, M., Savić, Z. i Radović, D. (2017). Modeling a business intelligence system for school management on local government level. Tehnički vjesnik, 24 (3), 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
MLA 8th Edition Huđek, Miroslav, et al. "Modeling a business intelligence system for school management on local government level." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415. Citirano 28.02.2021.
Chicago 17th Edition Huđek, Miroslav, Zoran Savić i Dragan Radović. "Modeling a business intelligence system for school management on local government level." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
Harvard Huđek, M., Savić, Z., i Radović, D. (2017). 'Modeling a business intelligence system for school management on local government level', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
Vancouver Huđek M, Savić Z, Radović D. Modeling a business intelligence system for school management on local government level. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 28.02.2021.];24(3):821-828. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
IEEE M. Huđek, Z. Savić i D. Radović, "Modeling a business intelligence system for school management on local government level", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 821-828, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160205121415
Sažetak Ovaj rad predstavlja jedan pristup logičkom modeliranju sustava poslovne inteligencije koji bi trebao pomoći u upravljanju školama na lokalnoj razini. Uporaba automatiziranih alata za donošenje odluka postaje bitno zbog eksponencijalnog porasta podataka iz nekoliko i raspršenih izvora. Kao osnova za izradu modela koristi se Balanced Scorecard metoda, čije dimenzije su neznatno modificirane da budu pogodne za potrebe upravljanja školom. Stvoreno je skladište podataka s definiranim činjeničnim tablicama i tablicama dimenzija te je predloženo tehničko rješenje, odgovarajuće za potrebe i veličinu lokalne samouprave. Za primjenu modela, svaki osnivač (lokalna ili regionalna uprava) treba unijeti matične podatke, ostvarene vrijednosti i opseg aktivnosti za svoj školski sustav, a kao rezultat toga, kroz OLAP kocke, moguće je analizirati glavne indikatore u financiranju, učinkovitosti i izvrsnosti.