hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554

Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem

Javad Marzbanrad ; School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Narmak, 16846-13114, Tehran, Iran
Abolfazl Hoseinpour ; School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Narmak, 16846-13114, Tehran, Iran

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 917-924 preuzimanja: 648* citiraj
APA 6th Edition
Marzbanrad, J. i Hoseinpour, A. (2017). Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem. Tehnički vjesnik, 24 (3), 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
MLA 8th Edition
Marzbanrad, Javad i Abolfazl Hoseinpour. "Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554. Citirano 05.03.2021.
Chicago 17th Edition
Marzbanrad, Javad i Abolfazl Hoseinpour. "Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
Harvard
Marzbanrad, J., i Hoseinpour, A. (2017). 'Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
Vancouver
Marzbanrad J, Hoseinpour A. Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 05.03.2021.];24(3):917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
IEEE
J. Marzbanrad i A. Hoseinpour, "Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 917-924, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 917-924 preuzimanja: 206* citiraj
APA 6th Edition
Marzbanrad, J. i Hoseinpour, A. (2017). Structural optimization of MacPherson control arm under fatigue loading. Tehnički vjesnik, 24 (3), 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
MLA 8th Edition
Marzbanrad, Javad i Abolfazl Hoseinpour. "Structural optimization of MacPherson control arm under fatigue loading." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554. Citirano 05.03.2021.
Chicago 17th Edition
Marzbanrad, Javad i Abolfazl Hoseinpour. "Structural optimization of MacPherson control arm under fatigue loading." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
Harvard
Marzbanrad, J., i Hoseinpour, A. (2017). 'Structural optimization of MacPherson control arm under fatigue loading', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
Vancouver
Marzbanrad J, Hoseinpour A. Structural optimization of MacPherson control arm under fatigue loading. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 05.03.2021.];24(3):917-924. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554
IEEE
J. Marzbanrad i A. Hoseinpour, "Structural optimization of MacPherson control arm under fatigue loading", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 917-924, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554

Sažetak
U ovom istraživanju izvršena je optimizacija topologije i oblika MacPherson upravljačke poluge u svrhu postizanja manje težina. Postojeće automobilsko tržište traži dijelove niske cijene i male težine, a za potrebe energetski učinkovitog, a jeftinog vozila. To zahtijeva učinkovitiju uporabu materijala za automobilske dijelove koji mogu dovesti do smanjene mase vozila. Budući da su automobilski dijelovi izloženi dinamičkim opterećenjima koja uzrokuju oštećenja zbog zamora, uzimanje u obzir kriterija zamora čini se bitnim u dizajniranju automobilskih dijelova. Kako bi se stvorili što teži uvjeti opterećenja upravljačke poluge, najprije su spektralnom gustoćom snage generirane neravne ceste. Zatim su, dinamičkom analizom karoserije kompletnog modela vozila, dobiveni najkritičniji uvjeti opterećenja. Nakon toga, izvršena je optimizacija topologije pomoću kriterija vijeka trajanja do zamora primjenom HyperMesh softvera, što je rezultiralo smanjenjem mase od 50 %. U sljedećem koraku kreiran je CAD model primjenom CATIA softvera i provedena optimizacija oblika kako bi se dobile točne dimenzije s manje mase.

Ključne riječi
MacPherson upravljačka poluga; optimizacija oblika; optimizacija topologije; vijek trajanja do zamora

Hrčak ID: 183054

URI
https://hrcak.srce.hr/183054

[engleski]

Posjeta: 1.165 *