Optimizacija razmaka između stajališta gradskog mini-autobusa: studija slučaja Šangaj (Kina)
Zhenjun Zhu
orcid.org/0000-0001-6507-3516
; School of Transportation, Southeast University Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Xiucheng Guo
; School of Transportation, Southeast University Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Hongsheng Chen
; School of Architecture, Southeast University, Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Jun Zeng
; School of Transportation, Southeast University Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Jiangling Wu
orcid.org/0000-0001-8736-0903
; School of Highway, Chang’an University, Middle Section of South 2 Ring Rd., Xi’an 710064, China
APA 6th Edition Zhu, Z., Guo, X., Chen, H., Zeng, J. i Wu, J. (2017). Optimization of urban mini-bus stop spacing: a case study of Shanghai (China). Tehnički vjesnik, 24 (3), 949-955. https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838
MLA 8th Edition Zhu, Zhenjun, et al. "Optimization of urban mini-bus stop spacing: a case study of Shanghai (China)." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 949-955. https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838. Citirano 28.02.2021.
Chicago 17th Edition Zhu, Zhenjun, Xiucheng Guo, Hongsheng Chen, Jun Zeng i Jiangling Wu. "Optimization of urban mini-bus stop spacing: a case study of Shanghai (China)." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 949-955. https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838
Harvard Zhu, Z., et al. (2017). 'Optimization of urban mini-bus stop spacing: a case study of Shanghai (China)', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 949-955. https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838
Vancouver Zhu Z, Guo X, Chen H, Zeng J, Wu J. Optimization of urban mini-bus stop spacing: a case study of Shanghai (China). Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 28.02.2021.];24(3):949-955. https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838
IEEE Z. Zhu, X. Guo, H. Chen, J. Zeng i J. Wu, "Optimization of urban mini-bus stop spacing: a case study of Shanghai (China)", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 949-955, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838
Sažetak U posljednjih se nekoliko godina služba mini-autobusa brzo razvija, a odgovarajući razmak između stajališta značajno poboljšava učinkovitost putovanja stanovnika. Kako bi mini-bus stajališta bila praktično locirana, u ovom se radu najprije predlaže matematički model temeljen na Voronoi dijagramima u svrhu smanjenja ukupnog vremena putovanja putnika. Za rješenje tog modela primijenjena je poboljšana tehnika Wilson-Han-Powell sekvencionalno kvadratno programiranje (SQP). Na temelju geografskih informacijskih sustava (GIS) korišten je Kartezijanski koordinatni sustav za izračunavanje pješačke udaljenosti između mini-bus stanica i početnih ili odredišta, koja se ne mogu izravno izmjeriti. Drugo, u skladu sa stvarnim stanjem, u radu se predlažu metode modifikacije za podešavanje stajališta mini-autobusa. Valjanost i korisnost metodologije ispitana je njenom primjenom na stvarnom slučaju u Šangaju (Kina). Rezultati proračuna pokazuje da se modelom dobro rješava problem određivanja razmaka između stajališta mini autobusa.