hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.31820/f.29.1.3

CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA

Andrea Milanko ; Filozofski fakultet u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (291 KB) pages 83-94 downloads: 140* cite
APA 6th Edition
Milanko, A. (2017). CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA. FLUMINENSIA, 29 (1), 83-94. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
MLA 8th Edition
Milanko, Andrea. "CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA." FLUMINENSIA, vol. 29, no. 1, 2017, pp. 83-94. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3. Accessed 25 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Milanko, Andrea. "CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA." FLUMINENSIA 29, no. 1 (2017): 83-94. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
Harvard
Milanko, A. (2017). 'CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA', FLUMINENSIA, 29(1), pp. 83-94. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
Vancouver
Milanko A. CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA. FLUMINENSIA [Internet]. 2017 [cited 2020 November 25];29(1):83-94. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
IEEE
A. Milanko, "CAR JE GOL: DEZINTEGRACIJA LIRSKOGA SUBJEKTA U PJESNIŠTVU IVANA SLAMNIGA", FLUMINENSIA, vol.29, no. 1, pp. 83-94, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
Fulltext: english, pdf (291 KB) pages 95-95 downloads: 294* cite
APA 6th Edition
Milanko, A. (2017). THE EMPEROR HAS NO CLOTHES: DISINTEGRATION OF SLAMNIGS’S LYRIC SUBJECT. FLUMINENSIA, 29 (1), 95-95. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
MLA 8th Edition
Milanko, Andrea. "THE EMPEROR HAS NO CLOTHES: DISINTEGRATION OF SLAMNIGS’S LYRIC SUBJECT." FLUMINENSIA, vol. 29, no. 1, 2017, pp. 95-95. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3. Accessed 25 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Milanko, Andrea. "THE EMPEROR HAS NO CLOTHES: DISINTEGRATION OF SLAMNIGS’S LYRIC SUBJECT." FLUMINENSIA 29, no. 1 (2017): 95-95. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
Harvard
Milanko, A. (2017). 'THE EMPEROR HAS NO CLOTHES: DISINTEGRATION OF SLAMNIGS’S LYRIC SUBJECT', FLUMINENSIA, 29(1), pp. 95-95. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
Vancouver
Milanko A. THE EMPEROR HAS NO CLOTHES: DISINTEGRATION OF SLAMNIGS’S LYRIC SUBJECT. FLUMINENSIA [Internet]. 2017 [cited 2020 November 25];29(1):95-95. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3
IEEE
A. Milanko, "THE EMPEROR HAS NO CLOTHES: DISINTEGRATION OF SLAMNIGS’S LYRIC SUBJECT", FLUMINENSIA, vol.29, no. 1, pp. 95-95, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31820/f.29.1.3

Abstracts
Cilj je rada uputiti na jezične i figuralne mogućnosti koje je iskoristio Ivan Slamnig u pisanju pjesama, s posebnim osvrtom na manipulacije lirskim subjektom. Umjesto da se lirski subjekt proglašava maskom pjesnika Slamniga, kakvim jedinstvenim fikcionalnim humanoidnim govornikom koji u sebi objedinjuje sve manifestacije lirskog subjekta ili pak kodiranim lirskim govorim o izvanjezičnoj (autorovoj, političkoj, kulturnoj itd.) zbilji, ta se analitička kategorija promatra kao figura, učinak jezika. Na podlozi duge lirske tradicije iskazivanja iz pozicije ja, Slamnigovi razni tipovi lirskoga govora i/ili gledanja izazivaju humorističan učinak, potvrđujući takvim „upadom” u pravilan niz Slamnigovih pjesničkih prethodnika da je sâmi niz poredak s pukotinama. Potonja se tvrdnja oslanja na psihoanalitičku argumentaciju Alenke Zupančič, dok teza o dezintegraciji iskazivačkog jastva kod Slamniga ima dva argumentacijska uporišta: s jedne strane, citatna teorija performativa Judith Butler naglasak stavlja na ponovljivost i kontingenciju svakoga govornog čina; s druge strane, polifonijska teorija iskazivanja Oswalda Ducrota luči empirijskog autora, govornika i iskazivača, sugerirajući da je svakom jezičnom iskazu imanentna polifonija.

Keywords
lirski subjekt; moderno pjesništvo; polifonijska teorija iskazivanja; performativ; Ivan Slamnig; psihoanaliza

Hrčak ID: 183788

URI
https://hrcak.srce.hr/183788

[english]

Visits: 634 *