hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7

Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju

Nataša Vlah   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Petra Međimorec Grgurić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5493-0244 ; Srednja škola - Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb
Đana Baftiri ; Srednja škola - Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (339 KB) str. 86-100 preuzimanja: 254* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N., Međimorec Grgurić, P. i Baftiri, Đ. (2017). Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (1), 86-100. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša, et al. "Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. 1, 2017, str. 86-100. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša, Petra Međimorec Grgurić i Đana Baftiri. "Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. 1 (2017): 86-100. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7
Harvard
Vlah, N., Međimorec Grgurić, P., i Baftiri, Đ. (2017). 'Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(1), str. 86-100. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7
Vancouver
Vlah N, Međimorec Grgurić P, Baftiri Đ. Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 09.12.2019.];53(1):86-100. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7
IEEE
N. Vlah, P. Međimorec Grgurić i Đ. Baftiri, "Demografske i profesionalne karakteristike srednjoškolskih učitelja u relaciji sa stavovima prema edukacijskom uključivanju", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. 1, str. 86-100, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.7

Sažetak
Učitelji su ključni sudionici edukacijskog uključivanja prvenstveno zbog njihove spremnosti da prihvate učenike s teškoćama, o čemu uvelike ovisi uspješna realizacija edukacijskog uključivanja. Osnovni cilj rada je ispitati demografske i profesionalne karakteristike učitelja strukovnih škola u iskazivanju stavova prema uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, problemima u ponašanju i ADHD poremećajem (dalje: stavovi). Ispitano je 568 učitelja (33% muških, M=45 godina) iz 25 srednjih strukovnih škola u Zagrebu. Mjerena su četiri kriterijska stava: potreba za stručnom pomoći učiteljima u edukacijskom uključivanju, pesimizam za uspješno edukacijsko uključivanje, doživljaj kompetentnosti za edukacijsko uključivanje i problemi suradnje s roditeljima. Promatrani prostor predikcije za formiranje stavova bili su spol, dob, stručna sprema, predmet, ukupno radno iskustvo, radno iskustvo s učenicima s teškoćama i samoiskazane poteškoće u poučavanju učenika s teškoćama. Utvrđeni su elementi formiranja pozitivnih, odnosno negativnih stavova prema edukacijskom uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, poremećajima u ponašanju i ADHD-om. Potrebna su dodatna istraživanja i implementacija dobivenih rezultata u programe cjeloživotnog obrazovanja učitelja u školama s ciljem razvijanja veće spremnosti za rad s učenicima s teškoćama.

Ključne riječi
ADHD; problemi u ponašanju; srednja škola; stavovi učitelja; teškoće u učenju

Hrčak ID: 183842

URI
https://hrcak.srce.hr/183842

[engleski]

Posjeta: 476 *