hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10

Edukacija roditelja o poremećajima iz spektra autizma - pregled istraživanja

David Preece   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3182-1640 ; Centre for Education and Research, University of Northampton, United Kingdom
Vladimir Trajkovski   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8369-9501 ; University of SS Cyril and Mehodius, Skopje, Republic of Macedonia

Puni tekst: engleski, pdf (312 KB) str. 128-138 preuzimanja: 1.599* citiraj
APA 6th Edition
Preece, D. i Trajkovski, V. (2017). Parent education in autism spectrum disorder - a review of the literature. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (1), 128-138. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10
MLA 8th Edition
Preece, David i Vladimir Trajkovski. "Parent education in autism spectrum disorder - a review of the literature." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. 1, 2017, str. 128-138. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Preece, David i Vladimir Trajkovski. "Parent education in autism spectrum disorder - a review of the literature." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. 1 (2017): 128-138. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10
Harvard
Preece, D., i Trajkovski, V. (2017). 'Parent education in autism spectrum disorder - a review of the literature', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(1), str. 128-138. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10
Vancouver
Preece D, Trajkovski V. Parent education in autism spectrum disorder - a review of the literature. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 07.12.2019.];53(1):128-138. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10
IEEE
D. Preece i V. Trajkovski, "Parent education in autism spectrum disorder - a review of the literature", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. 1, str. 128-138, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10

Sažetak
Obitelji koje žive s poremećajem iz spektra autizma suočavaju se s mnogim izazovima koji ne utječu samo na dijete s tim poremećajem i njegov razvoj, već i na funkcioniranje obitelji i kvalitetu njezina života. Edukacija roditelja o poremećaju iz spektra autizma identificirana je kao prioritetna intervencija u području ove problematike, kako na nacionalnoj, tako i na međunarodnoj razini. Dok je, s jedne strane, literature o osposobljavanju (treningu) roditelja u okviru specifičnih terapijskih pristupa opsežna, pretragom baza podataka pronašli smo svega 12 članaka koji izvještavaju o istraživanjima edukacije roditelja. Ukupno gledajući, ta istraživanja pokazuju pozitivne učinke edukacije roditelja: ona može doprinjeti redukciji stresa i anksioznosti, boljem nošenju s teškoćama, poboljšanju interakcija i komunikacije između roditelja i djeteta, boljem razumijevanju poremećaja iz spektra autizma, učinkovitosti, povjerenju i poboljšanju kvalitete života roditelja. Razmatraju se četiri ključne teme: utjecaj, provedba, sadržaj i lokalna/kulturna sporna pitanja edukacije roditelja, a također i slabosti i teškoće zamijećene u dosadašnjim istraživanjima, kao i potreba za daljnjim istraživanjima na području ovih intervencija.

Ključne riječi
poremećaji iz spektra autizma; roditelji; edukacija roditelja

Hrčak ID: 183851

URI
https://hrcak.srce.hr/183851

[engleski]

Posjeta: 2.459 *