Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Glazbeni odgoj i obrazovanje pripadnika romske nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj kao poticaj usvajanju hrvatskoga standardnoga jezika

Sanja Nuhanović orcid id orcid.org/0000-0001-9536-6838 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Emina Berbić Kolar ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: engleski pdf 452 Kb

str. 123-137

preuzimanja: 439

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra položaj i mogućnosti glazbenog obrazovanja Roma u sustavu i izvan sustava formalnoga obrazovanja u kontekstu srednje Europe specifično na primjeru istočne Hrvatske. Romi su kroz noviju povijest bili u vrlo nepovoljnom položaju sa svih gledišta. Slabo poznavanje hrvatskoga standardnoga jezika uvjetuje slabiju uspješnost u odgojnoobrazovnom procesu. Bolje poznavanje hrvatskoga jezika omogućilo bi učenicima, pripadnicima romske manjine, bolju integraciju u odgojno-obrazovni sustav i društvo u cjelini. Glazba, kao univerzalni jezik, i glazbeno obrazovanje mogli bi poslužiti kao sredstvo brže i lakše integracije. Pregledom dosadašnjih iskustava u istočnoj Hrvatskoj i razmatranjem trenutnoga stanja nameće se nekoliko rješenja ovoga problema koja su prikazana u ovom radu.

Ključne riječi

Romi; integracija; glazbeno obrazovanje

Hrčak ID:

184278

URI

https://hrcak.srce.hr/184278

Datum izdavanja:

12.7.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.400 *