Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2431

Podučavanje interkulturalne kompetencije u visokoškolskom obrazovanju u nastavnim programima ekonomije i menadžmenta - studija slučaja

Zrinka Friganovic Sain ; Rochester Institute of Technology (RIT) Croatia
Milena Kužnin ; Rochester Institute of Technology (RIT) Croatia
Rebecca Charry Roje ; Rochester Institute of Technology (RIT) Croatia


Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 55-71

preuzimanja: 435

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 141 Kb

str. 55-71

preuzimanja: 794

citiraj


Sažetak

U vrijeme sveobuhvatne globalizacije, interkulturalna kompetencija postala je jedno od glavnih obrazovnih izazova ustanova visokoškolskog obrazovanja diljem svijeta. U takvom kontekstu ta je kompetencija zasigurno postala također i jedna od najpoželjnijih vještina kojoj teži mladi profesionalni kadar koji sebe želi vidjeti u budućnosti u međunarodnom okruženju. Studenti trebaju biti svjesni kulturnih ograničenja, a uloga predavača je u svemu tome neupitna: više nije dostatno samo pružiti osnovne informacije o kulturi neke zemlje, grupe ili pojedinca, već i sami predavači trebaju usmjeravati svoje studente kako bi oni mogli bolje shvatiti koje vrijednosti i sustavi normi i/ili ponašanja druge kulture im mogu biti korisni u poslu.
Ovaj rad predstavlja rezultate studije kojom se želi pokazati kako jedna visokoškolska ustanova u Republici Hrvatskoj podučava studente interkulturalnoj kompetenciji u različitim kolegijima. Cilj je rada pružiti kvalitativne podatke dobivene putem provedenog istraživanja utemeljenog na samoprocjeni ispitanika u četiri kategorije: motivacija, strategija, znanje, ponašanje. Dobiveni rezultati ukazuju na povećan stupanj kompetencija u kategoriji motivacije i strategije, u usporedbi s postignutim rezultatima u području znanja i ponašanja. U radu se također raspravlja o mogućim implikacijama dobivenih rezultata na buduću poduku interkulturalne kompetencije na visokoškolskim ustanovama.

Ključne riječi

interkulturalna kompetencija; menadžment uslužnih djelatnosti; metode podučavanja u visokoškolskom obrazovanju; poduka stranih jezika; studij poslovne ekonomije i menadžmenta

Hrčak ID:

184037

URI

https://hrcak.srce.hr/184037

Datum izdavanja:

27.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.021 *