Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2427

Utjecaj popularne kulture na oblikovanje likova u suvremenom hrvatskom dječjem romanu

Andrijana Kos-Lajtman ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Kristina Slunjski ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 221 Kb

str. 73-94

preuzimanja: 3.195

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 221 Kb

str. 73-94

preuzimanja: 358

citiraj


Sažetak

Utjecaj popularne kulture na suvremeni dječji roman višestruk je i slojevit te se reflektira na svim diskurzivnim razinama. U radu se razmatraju elementi i strategije popularne kulture koje možemo uočiti u suvremenom hrvatskom dječjem romanu (točnije, u romanima objavljenima u razdoblju od 1970. do danas, kada je popularna kultura doživjela osobit procvat), a koji su vidljivi u koncepcijama oblikovanja romanesknih likova. Analitičkim uvidom u likove pojedinih dječjih romana nastalih u navedenom razdoblju, s obzirom na različite aspekte kao što su svjetonazorski i idejni kompleks, jezični habitus, socijalna i psihološka podloga likova, opozicija djeca – odrasli, uloga rodnih stereotipa i determiniranost tipičnim motivima suvremenih popularnokulturnih praksi (ponajprije vezanih uz urbane sredine kao središta zabave i potrošnje), detektira se način i obim utjecaja popularne kulture u kontekstu suvremenog hrvatskog dječjeg romana. Navedeno se, s jedne strane, razmatra s obzirom na generalni odnos popularne kulture i književnosti namijenjene djeci (kako starije, tako i ovdje tematizirane, suvremene) dok se, s druge strane, povezuje s postmodernim odrednicama suvremenih društvenih i kulturnih (osobito književnih) praksi.

Ključne riječi

konzumerizam; likovi; popularna kultura; postmoderna; suvremeni hrvatski dječji roman

Hrčak ID:

184035

URI

https://hrcak.srce.hr/184035

Datum izdavanja:

27.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.518 *