hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA

Marija Nakić
Romana Šimunić Cvrtila
Dajana Šošić

Puni tekst: hrvatski, pdf (312 KB) str. 319-337 preuzimanja: 1.293* citiraj
APA 6th Edition
Nakić, M., Šimunić Cvrtila, R. i Šošić, D. (2017). UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA. Ekonomski pregled, 68 (3), 319-337. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/184599
MLA 8th Edition
Nakić, Marija, et al. "UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA." Ekonomski pregled, vol. 68, br. 3, 2017, str. 319-337. https://hrcak.srce.hr/184599. Citirano 16.01.2021.
Chicago 17th Edition
Nakić, Marija, Romana Šimunić Cvrtila i Dajana Šošić. "UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA." Ekonomski pregled 68, br. 3 (2017): 319-337. https://hrcak.srce.hr/184599
Harvard
Nakić, M., Šimunić Cvrtila, R., i Šošić, D. (2017). 'UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA', Ekonomski pregled, 68(3), str. 319-337. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/184599 (Datum pristupa: 16.01.2021.)
Vancouver
Nakić M, Šimunić Cvrtila R, Šošić D. UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA. Ekonomski pregled [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.01.2021.];68(3):319-337. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/184599
IEEE
M. Nakić, R. Šimunić Cvrtila i D. Šošić, "UTJECAJ MASOVNIH MEDIJA NA PREHRAMBENE NAVIKE U DJECE OD JEDANAEST DO ČETRNAEST GODINA – ANALIZA SLUČAJA", Ekonomski pregled, vol.68, br. 3, str. 319-337, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/184599. [Citirano: 16.01.2021.]

Sažetak
U radu se razmatra utjecaj oglasa na djecu od jedanaest do četrnaest godina koji se šalju preko masovnih medija, a osobito televizije i interneta. U radu se ističe i vrlo važna uloga roditelja i obrazovnih ustanova te njihov pedagoški pristup pri sve prisutnijim medijskim pritiscima. Istraživanje je provedeno na uzorku od 166 učenika u zagrebačkoj osnovnoj školi, među učenicima od petog do osmog razreda, obaju spolova. Podaci su dobiveni s pomoću ankete otvorenog i zatvorenog tipa. Pitanja su analizirana prema načelima inferencijalne statistike i pokazalo se kako nema većih odstupanja među djecom, neovisno o dobi. Naime, djeca u velikoj mjeri svakodnevno prate medije (naročito televiziju i internet). Veliki broj učenika smatra da reklame i oglašavanje nemaju utjecaj na njih kod odabira prehrambenih navika, razlog je u tom što djeca nemaju dovoljno izražajan kritički stav prema medijskoj manipulaciji. Daljnja pitanja koja su im postavljena u anketnom upitniku dokazuju suprotno, da itekako odabiru proizvode koji su zastupljeni na televiziji što ukazuje na problem dječje percepcije o reklamama te njihovom rasuđivanju što je zdrava prehrana, a što ne. Zapažena je uspješnost djece u uvjeravanju roditelja pri kupnji namirnica, neovisno o mjesečnim prihodima kao i nedovoljna komunikacija između roditelja i djece. Pritom su uočene male varijacije između dobi djeteta, stupnja obrazovanja roditelja i zaposlenosti roditelja. Bitno je istaknuti i potrebu za medijskim opismenjavanjem kojim bi djecu trebali poučavati kako analizirati reklamne poruke te povećati razumijevanje javnosti o mogućim nesvjesnim utjecajima reklama na njih. Veliku ulogu u promicanju pravilne prehrane imaju javno-zdravstvene ustanove koje se trebaju uključiti u edukaciju osoba koje sudjeluju u izradi jelovnika pravilne prehrane i edukaciji djece na širem nivou. Stoga istraživanje o utjecaju oglašavanja na prehrambene navike djece treba poslužiti i kao vodič za kreiranje smjernica za akcijske planove i daljnje strategije resornim ministarstvima koja vode brigu o zdravom razvoju i napretku djece.

Ključne riječi
oglašavanje prehrambenih proizvoda; masovni mediji i njihovo korištenje; komunikacija roditelja i djece; prehrambene navike djece

Hrčak ID: 184599

URI
https://hrcak.srce.hr/184599

[engleski]

Posjeta: 1.933 *