hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7

Traumatski simptomi, percepcija socijalne podrške, emocionalna kompetentnost i samopoštovanje kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima budućih odgajatelja

Nataša Vlah ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia
Sanja Tatalović Vorkapić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia

Puni tekst: engleski, PDF (593 KB) str. 397-416 preuzimanja: 416* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Tatalović Vorkapić, S. (2017). Trauma Symptoms, Perceived Social Support, Emotional Competence and Self-Esteem as Predictors of Nursing School Teachers' Behavior Styles in Social Conflicts. Psihologijske teme, 26 (2), 397-416. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Sanja Tatalović Vorkapić. "Trauma Symptoms, Perceived Social Support, Emotional Competence and Self-Esteem as Predictors of Nursing School Teachers' Behavior Styles in Social Conflicts." Psihologijske teme, vol. 26, br. 2, 2017, str. 397-416. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7. Citirano 23.09.2021.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Sanja Tatalović Vorkapić. "Trauma Symptoms, Perceived Social Support, Emotional Competence and Self-Esteem as Predictors of Nursing School Teachers' Behavior Styles in Social Conflicts." Psihologijske teme 26, br. 2 (2017): 397-416. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7
Harvard
Vlah, N., i Tatalović Vorkapić, S. (2017). 'Trauma Symptoms, Perceived Social Support, Emotional Competence and Self-Esteem as Predictors of Nursing School Teachers' Behavior Styles in Social Conflicts', Psihologijske teme, 26(2), str. 397-416. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7
Vancouver
Vlah N, Tatalović Vorkapić S. Trauma Symptoms, Perceived Social Support, Emotional Competence and Self-Esteem as Predictors of Nursing School Teachers' Behavior Styles in Social Conflicts. Psihologijske teme [Internet]. 2017 [pristupljeno 23.09.2021.];26(2):397-416. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7
IEEE
N. Vlah i S. Tatalović Vorkapić, "Trauma Symptoms, Perceived Social Support, Emotional Competence and Self-Esteem as Predictors of Nursing School Teachers' Behavior Styles in Social Conflicts", Psihologijske teme, vol.26, br. 2, str. 397-416, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7

Sažetak
Ciljevi su istraživanja bili analizirati odnos između triju obrazaca u socijalnim sukobima (suradnja, izbjegavanje/prilagodba i pobjeđivanje) i nekih karakteristika osobnosti budućih odgajatelja, te mogućnost predviđanja obrazaca u socijalnim sukobima na temelju tih karakteristika. Studenti su ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci (N=107, M=23 godine, 98% žene) ispunjavali upitnik u kojem su integrirane: Skala stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2013), Skala traumatskih simptoma (Šimić, Sesar i Barišić, 2012), Skala procjene socijalne podrške (Kurtović, 2013), Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti (Takšić, 2002) i Rosenbergova skala samopoštovanja (1979). Podaci su obrađeni deskriptivnom, korelacijskim i regresijskim analizama. Sva su tri obrasca u socijalnim sukobima povezana s ostalim istraživačkim varijablama. Stariji studenti i oni koji su kompetentniji u uočavanju i razumijevanju emocija te oni koji imaju veće samopoštovanje značajno su više usmjereni prema korištenju obrasca suradnje. Obrazac izbjegavanja/prilagodbe može se predvidjeti na temelju prisutnih somatskih simptoma kod studenata, a obrazac pobjeđivanja prisutnim traumatskim simptomima.

Ključne riječi
izbjegavanje; pobjeđivanje; samoprocjena; studenti; suradnja

Hrčak ID: 184784

URI
https://hrcak.srce.hr/184784

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 911 *