Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/pt.26.2.7

Traumatski simptomi, percepcija socijalne podrške, emocionalna kompetentnost i samopoštovanje kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima budućih odgajatelja

Nataša Vlah ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia
Sanja Tatalović Vorkapić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia


Puni tekst: engleski PDF 593 Kb

str. 397-416

preuzimanja: 601

citiraj


Sažetak

Ciljevi su istraživanja bili analizirati odnos između triju obrazaca u socijalnim sukobima (suradnja, izbjegavanje/prilagodba i pobjeđivanje) i nekih karakteristika osobnosti budućih odgajatelja, te mogućnost predviđanja obrazaca u socijalnim sukobima na temelju tih karakteristika. Studenti su ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci (N=107, M=23 godine, 98% žene) ispunjavali upitnik u kojem su integrirane: Skala stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2013), Skala traumatskih simptoma (Šimić, Sesar i Barišić, 2012), Skala procjene socijalne podrške (Kurtović, 2013), Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti (Takšić, 2002) i Rosenbergova skala samopoštovanja (1979). Podaci su obrađeni deskriptivnom, korelacijskim i regresijskim analizama. Sva su tri obrasca u socijalnim sukobima povezana s ostalim istraživačkim varijablama. Stariji studenti i oni koji su kompetentniji u uočavanju i razumijevanju emocija te oni koji imaju veće samopoštovanje značajno su više usmjereni prema korištenju obrasca suradnje. Obrazac izbjegavanja/prilagodbe može se predvidjeti na temelju prisutnih somatskih simptoma kod studenata, a obrazac pobjeđivanja prisutnim traumatskim simptomima.

Ključne riječi

izbjegavanje; pobjeđivanje; samoprocjena; studenti; suradnja

Hrčak ID:

184784

URI

https://hrcak.srce.hr/184784

Datum izdavanja:

17.7.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski španjolski

Posjeta: 1.706 *