hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8

Pozitivni učinci parentifikacije: Eksplorativno istraživanje među studentima

Ruben C.W. van der Mijl ; Department of Medical and Clinical Psychology, Tilburg University, Tilburg; Praktijk voor Psychotherapie Deurne, Deurne, the Netherlands
Ad J.J.M. Vingerhoets ; Department of Medical and Clinical Psychology, Tilburg University, Tilburg, the Netherlands

Fulltext: english, PDF (311 KB) pages 417-430 downloads: 694* cite
APA 6th Edition
van der Mijl, R.C.W. & Vingerhoets, A.J.J.M. (2017). The Positive Effects of Parentification: An Exploratory Study among Students. Psihologijske teme, 26 (2), 417-430. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8
MLA 8th Edition
van der Mijl, Ruben C.W. and Ad J.J.M. Vingerhoets. "The Positive Effects of Parentification: An Exploratory Study among Students." Psihologijske teme, vol. 26, no. 2, 2017, pp. 417-430. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8. Accessed 24 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
van der Mijl, Ruben C.W. and Ad J.J.M. Vingerhoets. "The Positive Effects of Parentification: An Exploratory Study among Students." Psihologijske teme 26, no. 2 (2017): 417-430. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8
Harvard
van der Mijl, R.C.W., and Vingerhoets, A.J.J.M. (2017). 'The Positive Effects of Parentification: An Exploratory Study among Students', Psihologijske teme, 26(2), pp. 417-430. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8
Vancouver
van der Mijl RCW, Vingerhoets AJJM. The Positive Effects of Parentification: An Exploratory Study among Students. Psihologijske teme [Internet]. 2017 [cited 2021 October 24];26(2):417-430. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8
IEEE
R.C.W. van der Mijl and A.J.J.M. Vingerhoets, "The Positive Effects of Parentification: An Exploratory Study among Students", Psihologijske teme, vol.26, no. 2, pp. 417-430, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.8

Abstracts
Provedeno je istraživanje osmišljeno kako bi se ispitao odnos između parentifikacije i izbora obrazovanja – konkretno, psihologije naspram humanističkih znanosti. Dodatno, istražili smo povezanost parentifikacije s jedne strane te kognitivne i afektivne empatije i otpornosti s druge strane. Osnova je za ovo istraživanje bio sve veći broj nalaza koji govore da parentifikacija potencijalno nema samo moguće negativne efekte već moguće facilitira razvoj nekih specifičnih pozitivnih sposobnosti (npr. više vještine empatije i viša otpornost).Usporedili smo 265 studenata psihologije s 51 studentom humanističkih znanosti na varijablama parentifikacije, empatije i otpornosti. Na podacima grupe studenata psihologije proveli smo hijerarhijske regresijske analize za kognitivnu empatiju, afektivnu empatiju i otpornost, s parentifikacijom i mogućim ometajućim čimbenicima kao prediktorima.Studenti psihologije izvijestili su o više iskustava parentifikacije u svojim obiteljima nego studenti humanističkih znanosti, ali nisu imali više rezultate na empatiji i otpornosti. Kod studenata je psihologije parentifikacija bila povezana s višom otpornošću i višom kognitivnom empatijom, no nije bila povezana s afektivnom empatijom.Dobiveni nalazi djelomično potvrđuju hipotezu o specifičnom mentalnom razvoju parentificirane djece.

Keywords
parentifikacija; empatija; otpornost; studenti psihologije; studenti humanističkih znanosti

Hrčak ID: 184785

URI
https://hrcak.srce.hr/184785

[english] [spanish]

Visits: 1.705 *