hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4

Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti

Viktorija Car   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2799-8926 ; Odsjek za medije i komunikaciju, Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Karolina Leaković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2393-096X ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Anja Stević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9703-2225 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Jelena Stipović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3033-9086 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (516 KB) str. 73-100 preuzimanja: 377* citiraj
APA 6th Edition
Car, V., Leaković, K., Stević, A. i Stipović, J. (2017). Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti. Medijska istraživanja, 23 (1), 73-100. https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4
MLA 8th Edition
Car, Viktorija, et al. "Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti." Medijska istraživanja, vol. 23, br. 1, 2017, str. 73-100. https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Car, Viktorija, Karolina Leaković, Anja Stević i Jelena Stipović. "Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti." Medijska istraživanja 23, br. 1 (2017): 73-100. https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4
Harvard
Car, V., et al. (2017). 'Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti', Medijska istraživanja, 23(1), str. 73-100. https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4
Vancouver
Car V, Leaković K, Stević A, Stipović J. Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti. Medijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 15.07.2020.];23(1):73-100. https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4
IEEE
V. Car, K. Leaković, A. Stević i J. Stipović, "Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti", Medijska istraživanja, vol.23, br. 1, str. 73-100, 2017. [Online]. https://doi.org/10.22572/mi.23.1.4

Sažetak
Prisutnost ženskih lica, glasova i karaktera u medijima, osobito audio-vizualnim, ima značajan utjecaj na perpetuiranje i/ili kreiranje vrijednosti, stavova i ponašanja publike (građana) koji se tiču roda te rodno stereotipnih obrazaca. U fokusu je ovog istraživanja rodna reprezentacija u središnjim informativnim emisijama HTV-a, Nove TV i RTL-a. Cilj je bio utvrditi postoji li međusobna korelacija između autorstva i zastupljenosti žena i muškaraca u vijestima – tko i o kome izvještava, koga se (re)prezentira, čiji se glasovi čuju? Autorice su istražujući rodnu reprezentaciju nastojale utvrditi je li i u kojoj mjeri spomenuta televizijski posredovana slika svijeta rodno označena. Kvantitativna analiza sadržaja provedena je na uzorku od 3 148 vijesti iz 180 središnjih informativnih televizijskih emisija emitiranih u razdoblju od pet godina (2009. – 2013.). Istraživanje pokazuje kako su žene u središnjim informativnim emisijama zauzele vodeće pozicije: autorice su 42,6 % analiziranih vijesti, dok su muškarci njih 23, 9 %; uredničke pozicije ostvaruju u gotovo jednakome omjeru (38,33 % žene i 39,44 % muškarci). Međutim, muškarci su vidljiviji kao autori vijesti – ispred kamera pojavljuju se u autorskoj ulozi u četvrtini analiziranih vijesti, dok su žene vidljive tek u jednoj petini. Muškarci se kao voditelji pojavljuju u 60 % analiziranih informativnih emisija. Žene su izrazito podzastupljene kao nositeljice sadržaja vijesti – u toj se ulozi pojavljuju u tek 8,3 % slučajeva, a muškarci u četiri puta više – 33,4 %. Izjave muškaraca triput su češće u dnevnicima, dok ženskih glasova uopće nema u 40 % priloga koje potpisuju novinarke te u više od polovine priloga koje potpisuju muškarci.

Ključne riječi
rodna reprezentacija; rodna jednakost; televizija; vijesti; autorstvo; novinari i novinarke

Hrčak ID: 185526

URI
https://hrcak.srce.hr/185526

Posjeta: 1.222 *