Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i2.2411

Nastavničke procjene upotrebe digitalnih medija i konstruktivističke nastave u primarnom i sekundarnom obrazovanju

Milan Matijević ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Tomislav Topolovčan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Višnja Rajić orcid id orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 308 Kb

str. 563-603

preuzimanja: 527

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 308 Kb

str. 563-603

preuzimanja: 936

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati učestalost i motivaciju za upotrebu digitalnih medija u poučavanju i organizaciji konstruktivističke nastave i razlike između nastavnika osnovne i srednje škole (N = 368). Rezultati istraživanja pokazali su da se obje podskupine nastavnika rijetko ili gotovo nikada ne koriste različitim digitalnim medijima s iznimkom čestog korištenja PowerPoint prezentacija. S druge strane, svi nastavnici su pozitivno motivirani za korištenje digitalnih medija u nastavi. I osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici procjenjuju da je nastava koju organiziraju konstruktivistička nastava, s time da je nešto pozitivnije procjenjuju nastavnici osnovnih škola. Pozitivnije vrijednosti i očekivanja od upotrebe digitalnih medija kod obje su skupine nastavnika povezani i s njihovom učestalijom upotrebom u nastavi. I kod osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika učestalija je upotreba pojedinih digitalnih medija povezana s nastavom na kojoj učenici suradnički uče i imaju kontrolu nad vlastitim procesom učenja. Na temelju interpretacije rezultata istraživanja opravdano je zaključiti da unatoč pozitivnoj motivaciji za upotrebu digitalnih medija u nastavi, kao i procjenama da je nastava koju nastavnici organiziraju konstruktivistička, generalno nastavnici još uvijek u velikoj mjeri organiziraju nastavu koja je orijentirana na njih ili na predmet, što potvrđuje česta upotreba PowerPoint prezentacija (frontalna nastava). Interpretacije i implikacije rezultata prikazane su u radu.

Ključne riječi

e-učenje; digitalni mediji u nastavi; konstruktivističko učenje; primarno obrazovanje; sekundarno obrazovanje; uloga nastavnika

Hrčak ID:

185486

URI

https://hrcak.srce.hr/185486

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.347 *