hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju

Vesna Buljubašić-Kuzmanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Sveučilište J. J. Strosmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (340 KB) pages 255-269 downloads: 1.366* cite
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju. Školski vjesnik, 66 (2), 255-269. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/187034
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju." Školski vjesnik, vol. 66, no. 2, 2017, pp. 255-269. https://hrcak.srce.hr/187034. Accessed 6 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju." Školski vjesnik 66, no. 2 (2017): 255-269. https://hrcak.srce.hr/187034
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). 'Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju', Školski vjesnik, 66(2), pp. 255-269. Available at: https://hrcak.srce.hr/187034 (Accessed 06 December 2021)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [cited 2021 December 06];66(2):255-269. Available from: https://hrcak.srce.hr/187034
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju", Školski vjesnik, vol.66, no. 2, pp. 255-269, 2017. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/187034. [Accessed: 06 December 2021]
Fulltext: english, pdf (340 KB) pages 269-269 downloads: 133* cite
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities. Školski vjesnik, 66 (2), 269-269. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/187034
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities." Školski vjesnik, vol. 66, no. 2, 2017, pp. 269-269. https://hrcak.srce.hr/187034. Accessed 6 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities." Školski vjesnik 66, no. 2 (2017): 269-269. https://hrcak.srce.hr/187034
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). 'Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities', Školski vjesnik, 66(2), pp. 269-269. Available at: https://hrcak.srce.hr/187034 (Accessed 06 December 2021)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [cited 2021 December 06];66(2):269-269. Available from: https://hrcak.srce.hr/187034
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities", Školski vjesnik, vol.66, no. 2, pp. 269-269, 2017. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/187034. [Accessed: 06 December 2021]

Abstracts
Terapijsko jahanje i socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju rezultat je studentskih aktivnosti i istraživačkih projekata koje su ostvarili u udrugama za terapijsko jahanje „Mogu“ i „Idem“. Za potrebe ovog rada izdvojeni su, obrađeni i prikazani samo oni rezultati istraživanja koji se odnose na učinke terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece. Cilj je ovog rada ispitati utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece, usporenog kognitivnog razvoja, u dobi od 7 do 8 godina (N=6), integriranih u redovne škole po prilagođenom programu, uzimajući u obzir prosudbe i mišljenja roditelja (N=40) i volontera (N=26). U tu svrhu, kroz igru s djetetom, inicijalno (prije uključivanja u terapijsko jahanje) i finalno (nakon završetka tromjesečnog ciklusa terapijskog jahanja) proveden je Test nedovršenih rečenica. Odgovori djeteta su bodovani, a obuhvatili su odnos djeteta prema sebi i svom okružju, roditeljima, učiteljima, školi i vršnjacima. Primjenom neparametrijske statistike (test predznaka) mjerio se trend socijalnog razvoja uključene djece na svim varijablama istraživanja (pozitivan, negativan, neutralan) te hi-kvadrat testom ispitala značajnost razlika u prosudbama roditelja i volontera o učincima terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece i kvalitetu prilagodbe. Rezultati istraživanja na individualnoj i grupnoj razini su pokazali da uključena djece nakon terapijskog jahanja pokazuju znatan napredak u ispitanim odrednicama socijalnog razvoja ,što potvrđuju i rezultati provedenog upitnika među roditeljima i volonterima.

Keywords
djeca; socijalni razvoj; terapijsko jahanje; teškoće u razvoju

Hrčak ID: 187034

URI
https://hrcak.srce.hr/187034

[english]

Visits: 2.166 *