hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju

Vesna Buljubašić-Kuzmanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Sveučilište J. J. Strosmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (340 KB) str. 255-269 preuzimanja: 1.331* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju. Školski vjesnik, 66 (2), 255-269. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/187034
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju." Školski vjesnik, vol. 66, br. 2, 2017, str. 255-269. https://hrcak.srce.hr/187034. Citirano 27.11.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju." Školski vjesnik 66, br. 2 (2017): 255-269. https://hrcak.srce.hr/187034
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). 'Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju', Školski vjesnik, 66(2), str. 255-269. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/187034 (Datum pristupa: 27.11.2021.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 27.11.2021.];66(2):255-269. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187034
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju", Školski vjesnik, vol.66, br. 2, str. 255-269, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187034. [Citirano: 27.11.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (340 KB) str. 269-269 preuzimanja: 129* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities. Školski vjesnik, 66 (2), 269-269. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/187034
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities." Školski vjesnik, vol. 66, br. 2, 2017, str. 269-269. https://hrcak.srce.hr/187034. Citirano 27.11.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities." Školski vjesnik 66, br. 2 (2017): 269-269. https://hrcak.srce.hr/187034
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2017). 'Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities', Školski vjesnik, 66(2), str. 269-269. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/187034 (Datum pristupa: 27.11.2021.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 27.11.2021.];66(2):269-269. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187034
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Influence of therapeutic horseback riding on social development of children with developmental disabilities", Školski vjesnik, vol.66, br. 2, str. 269-269, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187034. [Citirano: 27.11.2021.]

Sažetak
Terapijsko jahanje i socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju rezultat je studentskih aktivnosti i istraživačkih projekata koje su ostvarili u udrugama za terapijsko jahanje „Mogu“ i „Idem“. Za potrebe ovog rada izdvojeni su, obrađeni i prikazani samo oni rezultati istraživanja koji se odnose na učinke terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece. Cilj je ovog rada ispitati utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece, usporenog kognitivnog razvoja, u dobi od 7 do 8 godina (N=6), integriranih u redovne škole po prilagođenom programu, uzimajući u obzir prosudbe i mišljenja roditelja (N=40) i volontera (N=26). U tu svrhu, kroz igru s djetetom, inicijalno (prije uključivanja u terapijsko jahanje) i finalno (nakon završetka tromjesečnog ciklusa terapijskog jahanja) proveden je Test nedovršenih rečenica. Odgovori djeteta su bodovani, a obuhvatili su odnos djeteta prema sebi i svom okružju, roditeljima, učiteljima, školi i vršnjacima. Primjenom neparametrijske statistike (test predznaka) mjerio se trend socijalnog razvoja uključene djece na svim varijablama istraživanja (pozitivan, negativan, neutralan) te hi-kvadrat testom ispitala značajnost razlika u prosudbama roditelja i volontera o učincima terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece i kvalitetu prilagodbe. Rezultati istraživanja na individualnoj i grupnoj razini su pokazali da uključena djece nakon terapijskog jahanja pokazuju znatan napredak u ispitanim odrednicama socijalnog razvoja ,što potvrđuju i rezultati provedenog upitnika među roditeljima i volonterima.

Ključne riječi
djeca; socijalni razvoj; terapijsko jahanje; teškoće u razvoju

Hrčak ID: 187034

URI
https://hrcak.srce.hr/187034

[engleski]

Posjeta: 2.110 *