hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA

Jasna Marinović Ćurin ; dr. med. spec. psihijatar, grupni analitičar i psihoterapeut, Privatna psihijatrijska praksa, Split, Požeška 1

Puni tekst: hrvatski, pdf (176 KB) str. 52-68 preuzimanja: 471* citiraj
APA 6th Edition
Marinović Ćurin, J. (2017). KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA. Psihoterapija, 31 (1), 52-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/187100
MLA 8th Edition
Marinović Ćurin, Jasna. "KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA." Psihoterapija, vol. 31, br. 1, 2017, str. 52-68. https://hrcak.srce.hr/187100. Citirano 17.10.2021.
Chicago 17th Edition
Marinović Ćurin, Jasna. "KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA." Psihoterapija 31, br. 1 (2017): 52-68. https://hrcak.srce.hr/187100
Harvard
Marinović Ćurin, J. (2017). 'KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA', Psihoterapija, 31(1), str. 52-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/187100 (Datum pristupa: 17.10.2021.)
Vancouver
Marinović Ćurin J. KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA. Psihoterapija [Internet]. 2017 [pristupljeno 17.10.2021.];31(1):52-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187100
IEEE
J. Marinović Ćurin, "KAD, KAKO I KOLIKO INTERVENIRATI U GRUPI – PRIKAZ SLUČAJA", Psihoterapija, vol.31, br. 1, str. 52-68, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187100. [Citirano: 17.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (176 KB) str. 52-68 preuzimanja: 87* citiraj
APA 6th Edition
Marinović Ćurin, J. (2017). WHEN, HOW AND HOW MUCH TO INTERFERE IN A GROUP PROCESS – CASE REPORT. Psihoterapija, 31 (1), 52-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/187100
MLA 8th Edition
Marinović Ćurin, Jasna. "WHEN, HOW AND HOW MUCH TO INTERFERE IN A GROUP PROCESS – CASE REPORT." Psihoterapija, vol. 31, br. 1, 2017, str. 52-68. https://hrcak.srce.hr/187100. Citirano 17.10.2021.
Chicago 17th Edition
Marinović Ćurin, Jasna. "WHEN, HOW AND HOW MUCH TO INTERFERE IN A GROUP PROCESS – CASE REPORT." Psihoterapija 31, br. 1 (2017): 52-68. https://hrcak.srce.hr/187100
Harvard
Marinović Ćurin, J. (2017). 'WHEN, HOW AND HOW MUCH TO INTERFERE IN A GROUP PROCESS – CASE REPORT', Psihoterapija, 31(1), str. 52-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/187100 (Datum pristupa: 17.10.2021.)
Vancouver
Marinović Ćurin J. WHEN, HOW AND HOW MUCH TO INTERFERE IN A GROUP PROCESS – CASE REPORT. Psihoterapija [Internet]. 2017 [pristupljeno 17.10.2021.];31(1):52-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187100
IEEE
J. Marinović Ćurin, "WHEN, HOW AND HOW MUCH TO INTERFERE IN A GROUP PROCESS – CASE REPORT", Psihoterapija, vol.31, br. 1, str. 52-68, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187100. [Citirano: 17.10.2021.]

Sažetak
Kako, kad i koliko intervenirati u grupni proces konstruktivnim intervencijama koje ga potiču i kreiraju, a ne guše, česte su dvojbe terapeuta početnika. Usmjerivanje grupe na situaciju „ovdje i sada“, vješta primjena terapijskih tehnika suočavanja, klarifikacije, interpretacije i prorade ključ su uspješnog terapijskog rada u grupi. Prilagođavanje intervencija fazama grupnog procesa (inicijalna faza, faza sukoba i interpersonalne dominacije, faza grupne kohezije, zrela grupa) te prepoznavanje potrebe za hitnim intervencijama vrlo su bitni. U članku je prikazano pet sličica iz analitičke grupe koja se sastaje tri i pol godine, a u fazi je sukoba i interpersonalne dominacije. Poseban je naglasak na komentiranju procesa i intervencija terapeuta, uz kritički osvrt na njihovu uspješnost. U raspravi se ističu važnost pravodobne i konstruktivne intervencije te najčešće pogreške, prikazane
u iznesenim sličicama. Na kraju je istaknuta važnost kvalitetnog povezivanja teorijskih postavki, kvalitetne supervizije te senzibiliteta za psihoterapijski rad kao temelj dobre psihoterapijske prakse. Kvalitetne, pravodobne i konstruktivne intervencije njezin su ključni čimbenik.

Ključne riječi
analitička grupa; intervencije u grupni proces; faze grupnog procesa

Hrčak ID: 187100

URI
https://hrcak.srce.hr/187100

[engleski]

Posjeta: 991 *