Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.8.15.6

Važnost vrijednosnog uokvirivanja u procesu političke komunikacije: studija slučaja o utjecaju vrijednosnog uokvirivanja na formiranje političkih stavova gledatelja televizijskih vijesti u Češkoj Republici

Hana Hurtíková orcid id orcid.org/0000-0001-9910-3277 ; Sveučilište Palacky u Olomoucu, Odsjek za politiku i europske studije, Olomouc, Češka Republika


Puni tekst: engleski pdf 751 Kb

str. 72-90

preuzimanja: 584

citiraj


Sažetak

Rad istražuje značenje teorije vrijednosnog uokvirivanja u političkoj komunikaciji, odnosno ispituje utjecaj vrijednosnih okvira na formiranje političkih stavova u javnosti. Učinak vrijednosnog uokvirivanja izveden je iz kontekstualne vrijednosti informacije (pozitivno, negativno) i vrijedi ako stavovi ljudi prema određenoj temi odgovaraju kontekstualnoj vrijednosti primljene informacije. Ovaj rad kao studiju slučaja predstavlja izvještavanje za vrijeme krize vlade Mireka Topoláneka u Češkoj Republici 2009. Rad ispituje u kojoj je mjeri kontekst izjava na češkim vijestima o dvjema parlamentarnim strankama – Građanskoj demokratskoj stranci (Občanská demokratická strana, ODS, predsjednik Mirek Topolánek) i Češkoj socijaldemokratskoj stranci (Česká strana sociálně demokratická, ČSSD, predsjednik Jiří Paroubek) – povezan s postojećim političkim stavovima njihove potencijalne publike. U radu se tvrdi kako je učinak vrijednosnog uokvirivanja bio vidljiviji u programu javne televizije Události ČT nego u komercijalnom programu Televizní noviny, što predstavlja paradoks koji se može objasniti jedinstvenom poveznicom između karakteristika češkog medijskog okruženja i političkih stavova televizijskih gledatelja.

Ključne riječi

politička komunikacija; vrijednosni učinak uokvirivanja; vijesti Češke televizije; ODS; ČSSD

Hrčak ID:

187466

URI

https://hrcak.srce.hr/187466

Datum izdavanja:

15.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.535 *