hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262

Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara

Veljko Aleksić ; Faculty of Technical Sciences Čačak, University of Kragujevac
Mirjana Ivanović ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad

Puni tekst: hrvatski, pdf (307 KB) str. 697-727 preuzimanja: 188* citiraj
APA 6th Edition
Aleksić, V. i Ivanović, M. (2017). Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara. Croatian Journal of Education, 19 (3), 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
MLA 8th Edition
Aleksić, Veljko i Mirjana Ivanović. "Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Aleksić, Veljko i Mirjana Ivanović. "Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
Harvard
Aleksić, V., i Ivanović, M. (2017). 'Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
Vancouver
Aleksić V, Ivanović M. Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
IEEE
V. Aleksić i M. Ivanović, "Spol i profil višestrukih inteligencija mlađih adolescenata kao prediktori preferenci igranja digitalnih igara", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 697-727, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
Puni tekst: engleski, pdf (307 KB) str. 697-727 preuzimanja: 160* citiraj
APA 6th Edition
Aleksić, V. i Ivanović, M. (2017). Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences. Croatian Journal of Education, 19 (3), 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
MLA 8th Edition
Aleksić, Veljko i Mirjana Ivanović. "Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Aleksić, Veljko i Mirjana Ivanović. "Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
Harvard
Aleksić, V., i Ivanović, M. (2017). 'Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
Vancouver
Aleksić V, Ivanović M. Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):697-727. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262
IEEE
V. Aleksić i M. Ivanović, "Early Adolescent Gender and Multiple Intelligences Profiles as Predictors of Digital Gameplay Preferences", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 697-727, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2262

Sažetak
U radu se istražuju veze između preferencija i navika mlađih adolescenata u području digitalnih igara i njihovi profili s obzirom na spol i višestruke inteligencije. Istraživanje je provedeno 2015. godine na empirijskom uzorku od 1262 učenika u dobi između 11 i 15 godina. Velika većina tih učenika (86,9 %) redovno je igrala digitalne igre. Mlađe adolescentice provode prosječno 8,7 sati tjedno igrajući digitalne igre, a mlađi adolescenti u prosjeku tjedno provedu 17,7 sati igrajući digitalne igre. Učenici koji su ostvarili viši rezultat u dijelu upitnika koji se odnosi na interpersonalnu inteligenciju proveli su više vremena igrajući digitalne igre, a oni koji su ostvarili viši rezultat u vizualnoj/prostornoj i naturalističkoj inteligenciji igrali su digitalne igre u manjoj mjeri. Većina učenika (41,6 %) igrala je digitalne igre duže od pet godina. Mlađi adolescenti više su voljeli arkadne i sportske igre, a djevojke su više voljele logičke, online i avanturističke žanrove. Arkadne (akcijske/igre pucanja/platformske) i avanturističke igre pretežno su igrali učenici koji su ostvarili veći broj bodova u području logičko-matematičke inteligencije, a sportske (igre borbe) su pretežno igrali učenici koji su ostvarili veći broj bodova u tjelesno-kinestetičkoj inteligenciji. Strategijske igre bile su omiljeni žanr učenika koji su ostvarili niži rezultat u području glazbene/ritmičke inteligencije. Ti rezultati idu u prilog tvrdnji da individualna psihološka obilježja vode medijskoj selekciji i izgradnji obrazaca ponašanja. Suprotno tome, igranje igrice omiljenog žanra vjerojatno će dalje motivirati igrače za razvijanje specifične skupine vještina, strategija i navika.

Ključne riječi
igranje digitalnih igara; mlađi adolescenti; spol; višestruke inteligencije

Hrčak ID: 187830

URI
https://hrcak.srce.hr/187830

[engleski]

Posjeta: 595 *