hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677

Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama

Tijana Pribićević ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Tomka Miljanović ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Vesna Odadžić ; High school Zrenjaninska gimnazija
Danimir Mandić ; Faculty of Education, University of Belgrade
Vera Županec ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad

Puni tekst: hrvatski, pdf (273 KB) str. 803-839 preuzimanja: 103* citiraj
APA 6th Edition
Pribićević, T., Miljanović, T., Odadžić, V., Mandić, D. i Županec, V. (2017). Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama. Croatian Journal of Education, 19 (3), 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
MLA 8th Edition
Pribićević, Tijana, et al. "Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Pribićević, Tijana, Tomka Miljanović, Vesna Odadžić, Danimir Mandić i Vera Županec. "Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
Harvard
Pribićević, T., et al. (2017). 'Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
Vancouver
Pribićević T, Miljanović T, Odadžić V, Mandić D, Županec V. Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
IEEE
T. Pribićević, T. Miljanović, V. Odadžić, D. Mandić i V. Županec, "Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 803-839, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
Puni tekst: engleski, pdf (273 KB) str. 803-839 preuzimanja: 126* citiraj
APA 6th Edition
Pribićević, T., Miljanović, T., Odadžić, V., Mandić, D. i Županec, V. (2017). The Efficiency of Interactive Computer-Assisted Biology Teaching in Grammar Schools. Croatian Journal of Education, 19 (3), 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
MLA 8th Edition
Pribićević, Tijana, et al. "The Efficiency of Interactive Computer-Assisted Biology Teaching in Grammar Schools." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Pribićević, Tijana, Tomka Miljanović, Vesna Odadžić, Danimir Mandić i Vera Županec. "The Efficiency of Interactive Computer-Assisted Biology Teaching in Grammar Schools." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
Harvard
Pribićević, T., et al. (2017). 'The Efficiency of Interactive Computer-Assisted Biology Teaching in Grammar Schools', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
Vancouver
Pribićević T, Miljanović T, Odadžić V, Mandić D, Županec V. The Efficiency of Interactive Computer-Assisted Biology Teaching in Grammar Schools. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):803-839. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
IEEE
T. Pribićević, T. Miljanović, V. Odadžić, D. Mandić i V. Županec, "The Efficiency of Interactive Computer-Assisted Biology Teaching in Grammar Schools", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 803-839, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677

Sažetak
U pedagoškom istraživanju čiji su rezultati prikazani u ovome radu, naziv nastavne teme bio je Osnove molekularne Biologije, u skladu s Nastavnim planom i programom za Biologiju za četvrti razred prirodoslovno-matematičke gimnazije. Eksperiment se provodio tijekom 13 nastavnih sati interaktivne nastave uz pomoć računala u eksperimentalnoj skupini, a u kontrolnoj se skupini provodio tradicionalni oblik nastave. Istraživanje je provedeno na uzorku koji se sastojao od 142 učenike iz dviju gimnazija u Republici Srbiji. Cilj istraživanja bio je utvrditi postižu li se primjenom interaktivne nastave uz pomoć računala bolji rezultati prilikom usvajanja složenih sadržaja iz Bioiologije tako što se ostvaruju i viši stupnjevi kvalitete i količine znanja učenika u usporedbi s tradicionalnom nastavom. Analizom rezultata istraživanja potvrđena je veća učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u usporedbi s tradicionalnim pristupom učenju istoga sadržaja. Uočene su statistički značajne razlike u postignućima učenika iz eksperimentalne skupine i onih iz kontrolne skupine na finalnom testu i na retestu u cjelini, kao i na pojedinačnim stupnjevima znanja. Razlike su utvrđene u poznavanju činjenica, razumijevanju pojmova, analizi i razmišljanju. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu veće primjene interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama i u ostalim srednjim školama, posebno kada se obrađuju teži nastavni sadržaji.

Ključne riječi
kompetencije iz Biologije; molekularna biologija; prirodoslovno-matematička gimnazija; tradicionalna nastava; učenici četvrtog razreda

Hrčak ID: 187836

URI
https://hrcak.srce.hr/187836

[engleski]

Posjeta: 442 *