Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677

Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama

Tijana Pribićević ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Tomka Miljanović ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Vesna Odadžić ; High school Zrenjaninska gimnazija
Danimir Mandić ; Faculty of Education, University of Belgrade
Vera Županec ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad


Puni tekst: hrvatski pdf 273 Kb

str. 803-839

preuzimanja: 230

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 273 Kb

str. 803-839

preuzimanja: 276

citiraj


Sažetak

U pedagoškom istraživanju čiji su rezultati prikazani u ovome radu, naziv nastavne teme bio je Osnove molekularne Biologije, u skladu s Nastavnim planom i programom za Biologiju za četvrti razred prirodoslovno-matematičke gimnazije. Eksperiment se provodio tijekom 13 nastavnih sati interaktivne nastave uz pomoć računala u eksperimentalnoj skupini, a u kontrolnoj se skupini provodio tradicionalni oblik nastave. Istraživanje je provedeno na uzorku koji se sastojao od 142 učenike iz dviju gimnazija u Republici Srbiji. Cilj istraživanja bio je utvrditi postižu li se primjenom interaktivne nastave uz pomoć računala bolji rezultati prilikom usvajanja složenih sadržaja iz Bioiologije tako što se ostvaruju i viši stupnjevi kvalitete i količine znanja učenika u usporedbi s tradicionalnom nastavom. Analizom rezultata istraživanja potvrđena je veća učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u usporedbi s tradicionalnim pristupom učenju istoga sadržaja. Uočene su statistički značajne razlike u postignućima učenika iz eksperimentalne skupine i onih iz kontrolne skupine na finalnom testu i na retestu u cjelini, kao i na pojedinačnim stupnjevima znanja. Razlike su utvrđene u poznavanju činjenica, razumijevanju pojmova, analizi i razmišljanju. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu veće primjene interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama i u ostalim srednjim školama, posebno kada se obrađuju teži nastavni sadržaji.

Ključne riječi

kompetencije iz Biologije; molekularna biologija; prirodoslovno-matematička gimnazija; tradicionalna nastava; učenici četvrtog razreda

Hrčak ID:

187836

URI

https://hrcak.srce.hr/187836

Datum izdavanja:

29.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.313 *