Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381

U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti

Matea Mikulić ; Primary school Ljudevit Gaj in Osijek
Željko Rački ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Sanja Brajković ; Open Academy Step by Step


Puni tekst: engleski pdf 338 Kb

str. 891-917

preuzimanja: 186

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 338 Kb

str. 891-917

preuzimanja: 351

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati odnose između jedne ponašajne definicije kvalitetne pedagoške prakse (ISSA) i implicitnih teorija o darovitim učiteljima na četiri skupine sudionika (N = 199). Ako je darovitost cijenjena u različitim domenama, uključujući obrazovanje, tko su daroviti učitelji i koje su njihove odlike? Uporabom analize profila, i učitelji početnici (n = 47) i ekspertni učitelji (n = 61) procijenili su ponuđeni skup indikatora kvalitetne pedagoške prakse kao visoko indikativan za primjerne darovite učitelje. Taj podatak pruža podršku konstruktnoj valjanosti operacionalizacije darovitih učitelja kao onih koji kompetentno pokazuju konsenzusno dogovorene indikatore kvalitete na visokoj razini u različitim područjima pedagoške prakse. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajem učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja. Poseban je naglasak stavljen na ponašajnu operacionalizaciju kvalitetne pedagoške prakse, kao i na načine kako se ona preklapa s konstruktom darovitosti i njezinom manifestacijom u odrasloj dobi (u kompetentnosti, u ekspertnosti, i na kraju, u eminentnosti), uz prijedlog ubrajanja obrazovanja u jedno od domena darovitosti.

Ključne riječi

domene darovitosti; ekspertnost; kvaliteta obrazovanja; kvalitetna pedagoška praksa

Hrčak ID:

187833

URI

https://hrcak.srce.hr/187833

Datum izdavanja:

29.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.317 *