hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178

Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju

Nikolina Miškulin ; Elementary school Stjepana Cvrkovića
Gabrijela Vrdoljak ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (236 KB) str. 919-946 preuzimanja: 145* citiraj
APA 6th Edition
Miškulin, N. i Vrdoljak, G. (2017). Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju. Croatian Journal of Education, 19 (3), 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
MLA 8th Edition
Miškulin, Nikolina i Gabrijela Vrdoljak. "Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Miškulin, Nikolina i Gabrijela Vrdoljak. "Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
Harvard
Miškulin, N., i Vrdoljak, G. (2017). 'Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
Vancouver
Miškulin N, Vrdoljak G. Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
IEEE
N. Miškulin i G. Vrdoljak, "Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 919-946, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
Puni tekst: engleski, pdf (236 KB) str. 919-946 preuzimanja: 162* citiraj
APA 6th Edition
Miškulin, N. i Vrdoljak, G. (2017). Predicting Academic Achievement Based on Goal Orientations and Study Approaches. Croatian Journal of Education, 19 (3), 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
MLA 8th Edition
Miškulin, Nikolina i Gabrijela Vrdoljak. "Predicting Academic Achievement Based on Goal Orientations and Study Approaches." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Miškulin, Nikolina i Gabrijela Vrdoljak. "Predicting Academic Achievement Based on Goal Orientations and Study Approaches." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
Harvard
Miškulin, N., i Vrdoljak, G. (2017). 'Predicting Academic Achievement Based on Goal Orientations and Study Approaches', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
Vancouver
Miškulin N, Vrdoljak G. Predicting Academic Achievement Based on Goal Orientations and Study Approaches. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):919-946. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
IEEE
N. Miškulin i G. Vrdoljak, "Predicting Academic Achievement Based on Goal Orientations and Study Approaches", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 919-946, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178

Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati odnos ciljnih orijentacija u učenju, pristupa učenju i akademskog uspjeha kod studenata te provjeriti mogućnost predviđanja akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija u učenju i pristupa učenju. U istraživanju je sudjelovalo N=346 studenata i studentica drugih i trećih godina preddiplomskih i prvih godina diplomskih studija različitih fakulteta i odsjeka osječkog sveučilišta. Rezultati pokazuju da postoji pozitivna povezanost akademskog uspjeha s ciljnom orijentacijom na znanje i izvedbu te s dubinskim i strateškim pristupima učenju, a negativna povezanost akademskog uspjeha s ciljnom orijentacijom na izbjegavanje truda i površinskim pristupom učenju. Osim toga, rezultati pokazuju da postoji pozitivna povezanost ciljne orijentacije na znanje s dubinskim i strateškim pristupima učenju kao i pozitivna povezanost ciljne orijentacije na izbjegavanje truda s površinskim i negativna s dubinskim pristupima učenju. Nadalje, kao pozitivni prediktori akademskog uspjeha pokazale su se ciljne orijentacije na znanje i izvedbu te dubinski pristup učenju. Vrsta studija pokazala se značajnim moderatorom veze između dubinskog procesiranja i akademskog uspjeha. Dubinsko procesiranje značajan je prediktor uspjeha kod studenata prirodoslovnih i tehničkih studija, a nije značajan prediktor kod studenata društveno-humanističkih studija.

Ključne riječi
izvedba; motivacija; učenje

Hrčak ID: 187832

URI
https://hrcak.srce.hr/187832

[engleski]

Posjeta: 583 *