Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu
İlhan Koşalay
; Ankara University, Electrical and Electronics Engineering Department, Bölümü Gölbaşı, 50. Yıl Yerleşkesi, 06830 Gölbaşı, Ankara, Turkey
Derya Özkaya
orcid.org/0000-0003-3331-4826
; Enerji Enstitüsü Ankara Birimi (Energy Institute Ankara Unit), TÜBITAK MAM (TUBITAK MRC), ODTÜ Yerleskesi 06531 Ankara, (METU Campus 06531 Ankara), Turkey
APA 6th Edition Koşalay, İ. i Özkaya, D. (2017). Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu. Tehnički vjesnik, 24 (5), 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
MLA 8th Edition Koşalay, İlhan i Derya Özkaya. "Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 5, 2017, str. 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition Koşalay, İlhan i Derya Özkaya. "Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu." Tehnički vjesnik 24, br. 5 (2017): 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
Harvard Koşalay, İ., i Özkaya, D. (2017). 'Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu', Tehnički vjesnik, 24(5), str. 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
Vancouver Koşalay İ, Özkaya D. Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.12.2019.];24(5):1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
IEEE İ. Koşalay i D. Özkaya, "Pristup reguliranju ravnomjernosti s unaprijednom spregom sustava regulatora brzine hidroelektrana zasnovan na ne-linearnom modelu", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 5, str. 1635-1640, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
APA 6th Edition Koşalay, İ. i Özkaya, D. (2017). A non-linear model based feed forward flatness control approach to speed governor systems of hydropower plants. Tehnički vjesnik, 24 (5), 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
MLA 8th Edition Koşalay, İlhan i Derya Özkaya. "A non-linear model based feed forward flatness control approach to speed governor systems of hydropower plants." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 5, 2017, str. 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition Koşalay, İlhan i Derya Özkaya. "A non-linear model based feed forward flatness control approach to speed governor systems of hydropower plants." Tehnički vjesnik 24, br. 5 (2017): 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
Harvard Koşalay, İ., i Özkaya, D. (2017). 'A non-linear model based feed forward flatness control approach to speed governor systems of hydropower plants', Tehnički vjesnik, 24(5), str. 1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
Vancouver Koşalay İ, Özkaya D. A non-linear model based feed forward flatness control approach to speed governor systems of hydropower plants. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.12.2019.];24(5):1635-1640. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
IEEE İ. Koşalay i D. Özkaya, "A non-linear model based feed forward flatness control approach to speed governor systems of hydropower plants", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 5, str. 1635-1640, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160310090205
Sažetak Ovo istraživanje je dio projekta sanacije kojim se hidro-mehanički regulator brzine hidroelektrane (HEPP) zamjenjuje s novim, digitalnim. Na temelju ranijeg istraživanja procjene HEPP modela, simulacijska istraživanja u Matlab/Simulink okruženju provedena su u svrhu razvijanja najbolje filozofije za proizvodnju digitalnog regulatora brzine. Kako bi se moglo ponuditi odgovarajuće rješenje za reguliranje učestalosti punjenja energetskog sustava, regulator brzine bi u okviru dopuštenih granica trebao što brže reagirati na zadane promjene. U svrhu kompenzacije pokazatelja nezadovoljavajuće performanse uobičajenog proporcionalno-integralnog (PI) regulatora, konstruiran je novi regulator zasnovan na teoriji diferencijalne ravnomjernosti. Novi je regulator konstruiran dodavanjem postojećem PI regulatoru povratne sprege na ravnomjernosti zasnovan dio unaprijedne sprege. Rezultat je bolji rad nego s konvencionalnim PI regulatorom.