hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.158. No.4. Studeni 2017.

Izvorni znanstveni članak

Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika

Majda Rijavec   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Melita Ivanković   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3214-9259 ; Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH

Puni tekst: hrvatski, pdf (427 KB) str. 397-417 preuzimanja: 202* citiraj
APA 6th Edition
Rijavec, M. i Ivanković, M. (2017). Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika. Napredak, 158. (4.), 397-417. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/188292
MLA 8th Edition
Rijavec, Majda i Melita Ivanković. "Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika." Napredak, vol. 158., br. 4., 2017, str. 397-417. https://hrcak.srce.hr/188292. Citirano 20.07.2018.
Chicago 17th Edition
Rijavec, Majda i Melita Ivanković. "Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika." Napredak 158., br. 4. (2017): 397-417. https://hrcak.srce.hr/188292
Harvard
Rijavec, M., i Ivanković, M. (2017). 'Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika', Napredak, 158.(4.), str. 397-417. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/188292 (Datum pristupa: 20.07.2018.)
Vancouver
Rijavec M, Ivanković M. Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika. Napredak [Internet]. 15.11.2017. [pristupljeno 20.07.2018.];158.(4.):397-417. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/188292
IEEE
M. Rijavec i M. Ivanković, "Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika", Napredak, vol.158., br. 4., str. 397-417, Srpanj 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/188292. [Citirano: 20.07.2018.]

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri disposzicijski optimizam i pesimizam pridonose objašnjenju školskoga uspjeha, ciljnih
orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika sedmoga i osmoga razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 213 učenika u dobi od 12 do 14 godina, od toga 94 djevojčice i 119 dječaka. Primijenjeni su Upitnik optimizma za mlade (The Youth Life Orientation Test, Ey i sur., 2005.), Upitnik ciljnih orijentacija u učenju (Niemivirta, 1998.; Rijavec i Brdar, 2002.),
Upitnik dječjeg straha od škole – ispitivanja (Arambašić i Krizmanić, 1986.) i Skala zadovoljstva životom za djecu (Huebner, 1991.).
Optimizam se pokazao značajnim pozitivnim prediktorom ciljnih orijentacija na učenje i izvedbu i životnoga zadovoljstva, kao što se i očekivalo ali i, neočekivano, pozitivnim prediktorom straha od ispitivanja. S druge strane, pesimizam je bio negativno povezan sa sva tri indikatora školskoga uspjeha, a pozitivno s ciljnom orijentacijom na izbjegavanje truda i strahom od ispitivanja. Mlađi učenici bili su optimističniji i skloniji orijentaciji na učenje, dok su dječaci bili skloniji orijentaciji na izbjegavanje truda više nego djevojčice. Iako se radi o korelacijskom nacrtu istraživanja, dobiveni rezultati ukazuju na važnost dispozicijskoga optimizma i pesimizma u obrazovnom kontekstu, ali i životnom zadovoljstvu učenika viših razreda osnovne škole.

Ključne riječi
optimizam; pesimizam; ciljne orijentacija u učenju; školski uspjeh; strah od ispitivanja; zadovoljstvo životom

Hrčak ID: 188292

URI
https://hrcak.srce.hr/188292

Posjeta: 468 *