hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.158. No.4. Studeni 2017.

Izvorni znanstveni članak

Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja

Dijana Drandić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0645-4698 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli

Puni tekst: hrvatski, pdf (445 KB) str. 439-459 preuzimanja: 513* citiraj
APA 6th Edition
Drandić, D. (2017). Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja. Napredak, 158. (4.), 439-459. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/188294
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja." Napredak, vol. 158., br. 4., 2017, str. 439-459. https://hrcak.srce.hr/188294. Citirano 21.10.2018.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja." Napredak 158., br. 4. (2017): 439-459. https://hrcak.srce.hr/188294
Harvard
Drandić, D. (2017). 'Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja', Napredak, 158.(4.), str. 439-459. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/188294 (Datum pristupa: 21.10.2018.)
Vancouver
Drandić D. Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja. Napredak [Internet]. 15.11.2017. [pristupljeno 21.10.2018.];158.(4.):439-459. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/188294
IEEE
D. Drandić, "Uloga pomoćnika u nastaviu provođenju inkluzivnoga obrazovanja", Napredak, vol.158., br. 4., str. 439-459, studeni 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/188294. [Citirano: 21.10.2018.]

Sažetak
Svaki učenik s teškoćama u razvoju uključen u redovni odgojno-obrazovni proces, na temelju procjene njegovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba,ima pravo na pomoćnika u nastavi. Cilj ovog rada bio je provesti validaciju mjernoga instrumenta PUNinkluzija u kontekstu našega odgojno-obrazovnoga sustava, utvrditi kako pomoćnici u nastavi (PUN) percipiraju svoju ulogu u provođenju inkluzivnoga obrazovanja u osnovnim školama te učestalost prakticiranja pojedinih uloga. Ispitivanje je provedeno na prigodnom uzorku od N = 152 pomoćnika u nastavi koji rade u osnovnim školama, na području Istarske županije. Rezultati faktorske analize pokazuju da je ulogu pomoćnika u nastavi moguće opisati kroz sedam faktorskih dimenzija: odgojno-obrazovna uloga pomoćnika u nastavi u inkluzivnoj školi; poticanje socijalizacijskih aktivnosti u razredu; suradnja sa svim sudionicima u inkluzivnom procesu; spremnost na dodatnu edukaciju; međusobno povjerenje; spremnost na dodatni angažman te dobrobit inkluzije za sve učenike. Pouzdanost ljestvice provjerena je primjenom Cronbach alfa koeficijenta (α=,81), dok je valjanost testirana faktorskom analizom (KMO=,74).

Ključne riječi
komunikacija; podrška; poticaj; socijalizacija; učenik s teškoćama

Hrčak ID: 188294

URI
https://hrcak.srce.hr/188294

Posjeta: 758 *