Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Teorijsko određenje pedagoškog menadžmenta

Ljiljana Buhač


Puni tekst: hrvatski PDF 567 Kb

preuzimanja: 3.297

citiraj


Sažetak

Pedagoški menadžment je mlada disciplina u obrazovanju. U obrazovanju se menadžment javlja kasnije nego u gospodarstvu. Razlog je ponajprije u neprepoznavanju menadžmenta kao discipline u području obrazovanja te društvenom položaju obrazovanja. Upravljanje školom jedan je od ključnih problema pedagoškog menadžmenta. U zadnjih deset godina se pridaje veća važnost proučavanju menadžmenta u obrazovanju. Posebna važnost pridaje se utjecaju stilova vođenja na kvalitetno pedagoško upravljanje školom. Naglasak se stavlja na upravljačke kompetencije ravnatelja, stilove vođenja i osobine ličnosti. Cilj rada je ukazati na potrebu razvoja teorije pedagoškog menadžmenta i u tom kontekstu definiranja osnovnih pojmova. Posebno važno područje teorije pedagoškog menadžmenta je profesija ravnatelja. U skladu s shvaćanjem profesije u radu se obrazlažu profesionalne kompetencije ravnatelja i personalne karakteristike kao preduvjeti za uspješno upravljanje školom. Posebno područje teorije pedagoškog menadžmenta predstavljaju teorije i modeli vodstva kao interpretacijski okviri djelatnosti ravnatelja.

Ključne riječi

ravnatelj; pedagoški menadžment; vodstvo; stilovi vodstva; teorije vodstva

Hrčak ID:

190035

URI

https://hrcak.srce.hr/190035

Datum izdavanja:

15.11.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.114 *